Auteur Topic: Mezelf voorstellen  (gelezen 4012 keer)

Offline Marc

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Mezelf voorstellen
« Gepost op: 2017-11-12, 23:33:15 »
Hallo, mijn naam is Marc en woon in Sint-Michielsgestel. Ik kwam dit forum min of meer bij toeval tegen en al rondstruinende hierover, leek het mij leuk om me aan te sluiten op dit forum.
Ik ben al heel lang met de modelspoorhobby bezig, al zon beetje vanaf mn achtste (ben nu 54). Er is een vaste zolderkamer, met een L- vormige H0-baan van zon 4 bij 1.6 meter erop. Met 2 fotos heb ik geprobeerd een globale indruk van het geheel te geven. Technisch werkt t allemaal naar behoren; ben nu ook bezig de stoffering af te maken. Voor 1 van de 4 modules ben ik al een redelijk eindje op weg.
Zoals (denk ik) voor de meesten geldt is er altijd een deel vd hobby wat je meer en wat je wat minder boeit; voor mij geldt dat ik me nogal bezighoud met het verbeteren van rijdend materiaal (met name op digitaal gebied) vwb de functionaliteit vd modellen die ik bezit. Daarnaast heb ik veel tijd gestoken in het rijden met bloksystemen (ja ja met schakelrelais....) in combinatie met het Lenz ABC-systeem.

Ik hoop met deze voorstelling jullie een indruk te geven waar ik mee bezig ben.

Groetjes, Marc

GerardWassink

  • Gast
Re: Mezelf voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2017-11-13, 05:44:14 »
Dag Marc,

Van harte welkom op dit forum!

Gerard

Rocofan

  • Gast
Re: Mezelf voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2017-11-13, 10:38:20 »
mooi hoe je de hoek optisch hebt opgelost met het burchtje !


Offline Marc

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Mezelf voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2017-11-13, 21:44:39 »
Dankjewel Gerard/Rocofan.

De burcht hoek ziet er idd best aardig uit, en dat terwijl deze burcht toch al tig jaar in het Kibri collectie zit.De kneep zit m ook in de combinatie met de achtergrond, waar ie vrij aardig in overgaat.
Heb overigens ook ideeen om in de achtergrond verlichting te maken om het dorpje in de verte (net rechts van de burcht) in donker te laten op lichten (oplichten?
http://www.dutchroco.nl/Smileys/default/rolleyes.gif ). Weet nog niet hoe, met ledjes of met lichtgeleiders/staafjes oid). De burcht is overigens al van binnenverlichting voorzien.

Gr, marc

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Mezelf voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2017-11-18, 16:53:04 »
Hallo Marc,
Welkom op het forum en veel plezier. Als je graag wat fotowerk wilt laten zien, open dan een topic waarin je je baan helemaal laat zien. Altijd leuk!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor