Auteur Topic: Washtown & Beijville Railroad  (gelezen 139378 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #90 Gepost op: 2013-08-03, 19:48:42 »
Gerard,

Ook ik heb geen ervaring mt die dingen maar ik kan me niet voorstellen dat het verend staal te slap zou zijn, ze meten toch licht lopen (schuiven).
Loopt het verbindingstukje niet ergens tegenaan of te zwaar.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #91 Gepost op: 2013-08-03, 20:26:36 »
Ik heb ter plaatse de blauwe onderlaag al weg gesneden, dan zouden ze tegen hun eigen bielzen aan moeten lopen. Ik zal nog eens goed kijken als ik weer wat ben afgekoeld, anders zouden ze zomaar eens kunnen gaan vliegen...  >:( :( 8) ;D

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #92 Gepost op: 2013-08-04, 17:54:20 »
Hi Gerard,

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar:

- kan je het verenstaal met de hand vlotjes verder duwen zodat de wisseltongen wèl op hun plaatskomen?
- de draad die er achter door loopt en het contactplaatje dat onder de rails zit hindert niet?
- het zal wel aan de foto liggen, maar op het eerste gezicht zou je zeggen dat die onderste tongen niet op
  hun plaats kunnen komen omdat het middendeel eerder de vaste rail zal raken dan het uiteinde
- heeft die tortoise 2 vaste eindstanden die je kunt instellen en is er een restspanning om hen in die positie te houden?

Het zijn maar een paar losse gedachten, maar misschien brengen ze jou wel op een idee ...

Ik zou ze niet laten vliegen, daarvoor zijn ze veel te duur en ze zijn er niet voor gemaakt  ;)

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #93 Gepost op: 2013-08-04, 18:41:56 »
Hi Bertus,

Het verenstaal kan inderdaad (redelijk) makkelijk verder worden geduwd.
De draad zit niet in de weg, die is in een snee in de onderlaag weg geduwd.
De tongen bewegen niet alleen, maar draaien ook ietsje. Dus die punt draait bij richting de rails.
De Tortoise heeft twee vaste, niet instelbare eindpunten, de slag is instelbaar door het scharnierpunt op en neer te schuiven.
En de spanning blijft er op staan, dat zorgt voor voldoende druk.

Bedankt dat je meedenkt!

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #94 Gepost op: 2013-08-04, 18:55:43 »
Hi Gerard,

Waarschijnlijk een totaal overbodige vraag, maar je weet maar nooit: heb je al eens geprobeerd met een
ander exemplaar van zowel de wissel als de tortoise?
Krijgt de tortoise voldoende spanning (geen verlies ergens)?
Is de wissel stabiel en 100% vlak gemonteerd (geen torsie door de aangsloten railstaven)? Wat als je de
wissel alleen test zonder aangesloten sporen?

Door eliminatie zouden we er moeten komen  :)

Groetjes, Bertus
 
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #95 Gepost op: 2013-08-04, 19:11:17 »
Hi Bertus,

De Tortoises zijn allemaal gelijk. En ik heb maar 1 andere kruiswissel (zelfde type).

De spanning is hoog genoeg, hij staat echt helemaal klem in de eindstand.

Of hij helemaal vlak gemonteerd zou ik even moeten checken, ik denk van wel...

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #96 Gepost op: 2013-08-06, 16:24:21 »
Nou, goeie service van Wentink Hobby. Daar had ik mijn Tortoises besteld. Ik heb ze de foto's laten zien en het probleem uitgelegd. De veren die bij de motoren zitten zijn 0,55mm, hij stuurt nu als service een aantal op van 0,8mm...

Wordt vervolgd.

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #97 Gepost op: 2013-08-07, 20:36:51 »
Okay, ik heb de verenstalen bij die kruiswissel vervangen door de 0,8mm's die ik vandaag binnen heb gekregen.

Dit was de oplossing! Eerst een klein filmpje...

Dan twee foto's:






That's all folks!

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #98 Gepost op: 2013-08-07, 21:50:40 »
Leuk dat het opgelost is Gerard  :)

Veel natuurlijker dan gewoon schakelen, maar er komt veel meer bij kijken en is ook duurder natuurlijk.
Bovendien moet je goed onder je baan kunnen.

Zo heeft alles zijn voor - en nadelen natuurlijk  ;)

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline marcelg2001

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
    • -
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #99 Gepost op: 2013-08-09, 00:44:49 »
ziet er goed uit
marcel, roco multimaus/rocomotion/ mijn baan in houten/ gelijkstroom/

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #100 Gepost op: 2013-08-18, 17:20:32 »
Filmpje van de vervanging van luidsprekertjes voor betere exemplaren:

http://youtu.be/m7BYZvg6xYY


Ook het werk aan het spoor voor Washtown Industries gaat door:

Vanuit de Loc shop:



Vanaf de andere kant:



Dat was het weer voor nu...

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #101 Gepost op: 2013-08-18, 18:25:43 »
Hi Gerard,

Dit is een jubileum filmpje  :)  (nummer 50 alweer).

Is de getoonde speaker de oude of de nieuwe, en waar komt die te zitten? Onder de loc?

De rest van de baan vordert gestaag. Altijd leuk om te zien.

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #102 Gepost op: 2013-08-18, 18:46:49 »
De luidspreker die het dichtst bij de loc ligt is de oude. Je ziet er ook eentje aan de onderrand van het beeld, dat is de 'nieuwe'. Een oude laptop speaker. Smaller dan de oude speaker, maar met een luchtdicht kastje er om heen. Werkt perfect!

Verder terug in dit draadje vindt je een verslag van de inbouw van de eerste, ik zag dat de speaker daar niet op staat, maar je kunt wel het ijzeren 'blok' met een uitsparing aan de bovenkant (achterzijde van de loc). Daar past de speaker precies. Dubbelzijdig tape houdt hem op zijn plaats.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #103 Gepost op: 2013-08-19, 08:39:11 »
Super geluid Gerard!
Je hebt het maar makkelijk met de HO schaal, ik zit maar te prutsen in N en grotere speaker is niet mogelijk.
Maar ik heb ook geluid en dat is zo leuk.
Hierbij een foto die je wel plezier zal doen.

Groeten,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #104 Gepost op: 2013-08-19, 09:07:24 »
Wat een mooie detaillering Ad, en dat in schaal N !

Ik kan me inderdaad voorstelen dat het in N lastig is om sound in te bouwen.

Gerard