Auteur Topic: terugmelders in Traincontroller  (gelezen 5092 keer)

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
terugmelders in Traincontroller
« Gepost op: 2015-03-25, 07:20:29 »
Goedemorgen,

Is er een terugmeld monitor optie binnen TC, zodat ik kan zien op welk meldpunt er teruggemeld wordt.
En zoja hoe kan ik deze gebruiken?

Op dit moment blijft mijn trein stil staan op het gedecteerde stuk rails en het blok in TC gaat niet oplichten.

Ik hoop dat jullie mij van informatie kunnen voorzien.

Bvd.

Mvg  Peter

10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

GerardWassink

  • Gast
Re: terugmelders in Traincontroller
« Reactie #1 Gepost op: 2015-03-25, 07:58:59 »
Hi Peter,

Ja, in mijn versie (TC Gold) zit die wel ergens volgens mij, als een test-panel of zo.
Als Piet het niet uit zijn hoofd weet zal ik wel eens even zoeken.

Gerard

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: terugmelders in Traincontroller
« Reactie #2 Gepost op: 2015-03-25, 17:39:55 »
Gerard bedankt.
dan wacht ik even de reacties af. Nogmaals gekeken, maar kan het niet vinden

10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: terugmelders in Traincontroller
« Reactie #3 Gepost op: 2015-03-25, 18:21:27 »
Peter,

Het is mij nog niet geheel duidelijk (of ik heb wat gemist)  wat voor terugmelders dat je gebruik, is dat momentmelders (reedscontact met magneet onder de trein) of gebruik je stroomdetectie en welk merk of type

Het is mogelijk om een venster te openen in Traincontroller waarin je de blokken en terugmelders ziet, in het voorbeeld blokken met een melder per blok die in twee richtingen kunnen worden bereden

zoals in het voorbeeld, open in het fenster(1)  een rol menu, maak dan een nieuwe traffic contol (2), ga dan naar een blok waar de trein instaat en klik erop (3) en je ziet dan de trein in het venster verschijnen (In het voorbeeld blok 5.6 en lok 5), dan kun je dit venster aan de trein hangen (klik op het treintje 4) en als dan de terin gaat rijden dan gaat het blok met de trein mee maar je kunt ook  het venster aan een blok hangen dan klik je op het vooraanzicht van het treintje (recht naast 4).
Bij 5 zie je dat wanneer een trein een blok binnen rijd en de melder wordt geaktiveerd het blok verkleurd en ook om de melder een vierkantje komt, gele melder is de remmelder en de rode is de stopmelder

zie bijlage

Een mogelijkheid waarom de trein stil gaat staan en het blok niet oplicht kan ik niet zo zeggen, heb ik wat meer info nodig, eventueel zou je het banen plan mailen en dan is het beter te zien

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: terugmelders in Traincontroller
« Reactie #4 Gepost op: 2015-03-26, 17:34:26 »
Piet bedankt voor je heldere uitleg.
Zaterdag ga ik hier direct mee experimenteren.

Laat je weten of het is gelukt.

Peter
10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: terugmelders in Traincontroller
« Reactie #5 Gepost op: 2015-03-26, 20:31:25 »
Peter.

nog even een aanvulling, voordat je een venster aan een lok kunt hangen moet je wel eerst het venster hebben geactiveerd.
Dus voordat je (treintje 4) kunt uitvoeren eerst in het venster bovenaan klikken om het een andere kleur te laten krijgen, dan is deze geactiveerd, als het al een kleur heeft dan is het al goed

zie afbeelding
« Laatst bewerkt op: 2015-03-27, 10:57:54 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders