Auteur Topic: roco rails  (gelezen 4255 keer)

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
roco rails
« Gepost op: 2015-05-24, 10:22:48 »
Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw bij >Roco ben lang bezig geweest met Märklin en daar waren de rail aanduidingen simpel m voor metaal k voor kunststof en c voor nieuw generatie
maar bij Roco kan ik nog niet volgen
Er zijn rails zonder bedding en die heten dacht ik Line
Dan de rails met bedding dacht ik Geo Line.
Maar als men op tweedehands sites zoekt op line krijgt met altijd met bedding te zien.
Hoe zit dat nu met de rails in Rocco .

grtn
Patrick

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: roco rails
« Reactie #1 Gepost op: 2015-05-24, 12:13:55 »
Patrick,

Inderdaad de rails bij Roco heten Line, er is een uitvoering met harde bedding en een zonder bedding.
De harde bedding is een kunststof (plastic) en deze zit vast aan de rails, daarnaast zijn er rails zonder kunstof.
De rails met en zonder bedding hebben niet dezelfde afmeten en radius in de bochten, ze zijn wel met elkaar te verbinden (let op hoogte verschil).

daarnaast zijn er ook nog bedding met zachte bedding (soort rubber) maar deze worden al een aantal jaren niet meer gemaakt, deze hebben wel dezelfde afmeting en radius dan de rails zonder bedding en passen ook op elkaar.

Ook is er nog een uitvoering HOe maar die wordt niet veel gebruikt.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: roco rails
« Reactie #2 Gepost op: 2015-05-25, 14:11:56 »
Beste Patrick en Piet,

Kleine aanvulling, de roco-line rails met zachte bedding wordt nog vaak 2e hands aangeboden mocht je de rails zonder bedding willen gebruiken is deze bij rechte rails en bochten makkelijk te verwijderen, bij wissels en kruiswissels in dit wat lastiger.

Mvg Henk