Auteur Topic: loc laten afremmen in een blok  (gelezen 13232 keer)

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #15 Gepost op: 2015-07-13, 18:23:40 »
Goedenavond,

Gister nog een uurtje geprobeerd om het aan de praat te krijgen, echter zonder succes.

Heb zojuist een nieuw stuk rails gelegd met maar 1 blok (blok = 125cm).
Ook een nieuwe switchbord in TC (zie foto voor instellingen van het blok)
Een ander loc gepakt en gaan testen
Helaas geen succes, lok stopt niet als ik de trein via Engines + Trains window van links naar rechts laat rijden. Aangezien ik nu maar 1 blok heb, kan ik geen autotrain configureren.

Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet. Het moet ergens anders zitten. TC is heel eenvoudig en zoals je kunt zien op de foto staan de parameters goed.

Ik heb ook in de foto mijn Setup van het digitale systeem erbij geplaatst. Misschien zit daar wat fout door de Xpress.

Wat ik niet weet hoe het locje staat ingesteld (14,28 of 128) en of dit gelijk is getrokken.
Locje heb ik persoonlijk niet geijkt, maar volgens mij moet dit geen probleem zijn.

Wat nu? terug naar analoog haha!

Gr. Peter




10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #16 Gepost op: 2015-07-13, 19:26:16 »
Was de bijlage vergeten.
10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

GerardWassink

  • Gast
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #17 Gepost op: 2015-07-13, 20:13:49 »

Heb zojuist een nieuw stuk rails gelegd met maar 1 blok (blok = 125cm).
Ook een nieuwe switchbord in TC (zie foto voor instellingen van het blok)
Een ander loc gepakt en gaan testen
Helaas geen succes, lok stopt niet als ik de trein via Engines + Trains window van links naar rechts laat rijden. Aangezien ik nu maar 1 blok heb, kan ik geen autotrain configureren.


Op grond van je laatste bericht denk ik dat ik het weet.
Vanuit de richting van waaruit je de trein jouw blok wilt laten binnenrijden moet je nog even een extra blok neerleggen en die ook in TC tekenen en van een bezetmelder voorzien.
De gele en rode melders werken namelijk alleen als een trein in het blok aankomt en daar MOEt stoppen!
Je moet dat even met 'Autoschedule by drag and drop' testen. Plaats en laat hem starten in het nieuwe blok, pak hem met autoschedule op, en laat hem naar het bewuste blok rijden (waar je melders in zitten).
Je zult zien dat het dan werkt.

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2015-07-13, 20:16:17 door GerardWassink »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #18 Gepost op: 2015-07-13, 20:25:58 »
Peter,

citaat, Aangezien ik nu maar 1 blok heb, kan ik geen autotrain configureren.

Als je maar een blok hebt dan zal TC de rit nooit in het blok laten stoppen, met een blok kun je geen autotrainrit aan maken en kan de rit niet plaatsvinden onder controle van TC, maar wordt er gereden met handbediening (maus)
Nu zul je zeggen maar ik kant tocht handmatig rijdenn= onder controle van TC, ja dat kan maar dan controleerd TC alleen maar of de weg vrij is en dat er geen botsingen plaatvinden.

Je zult minimaal 2 blokken moeten hebben om een autotrain rit te maken en dat TC de lok kan laten stoppen in een blok
Het is zelf zo dat wanneer er een autotrain rit plaatsvind en je geef de lok van deze rit een opdracht met de maus dan zal er worden overgaan naar handbediening en stop het rijden onder controle van TC, de lokrijd wel verder omdat hij dan onder handbediening rijd (maus) en wacht op zijn volgende opdracht

Maak eens een stuk baan met minimaal 2 blokken en dan zal eet autotrain rit wel stoppen in het blok.

Gr. Piet


Ps, zie dat Gerard iets eerder is met een ongeveer vergelijkbaar verhaal
« Laatst bewerkt op: 2015-07-13, 20:28:32 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #19 Gepost op: 2015-07-13, 21:24:48 »
Heren,

Enorm bedankt voor de info. Ik heb idd gister handmatig gereden via tc. Ik was in de veronderstelling dat de loc zou stoppen ivm de opgegeven parameters in het blok. Dit kan dus alleen via autotrain.
Wat ontwetendheid........excuus hiervoor.

Ik ga dit testen.

nogmaals dank.

mvg

peter
10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

GerardWassink

  • Gast
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #20 Gepost op: 2015-07-13, 22:45:38 »
Geen excuses nodig Peter, we werken allemaal met onze aannames, en in het begin zijn die nog niet altijd goed.
De intuïtie groeit met de ervaring.

Hou ons op de hoogte!

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: loc laten afremmen in een blok
« Reactie #21 Gepost op: 2015-07-13, 23:06:40 »
Peter,

Ben het helemaal eens met Gerard, excuses zijn overbodig, het is een leerproces waarvan het einde nog lang niet in zicht is en dat geld voor ons allemaal.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders