Auteur Topic: multimaus  (gelezen 7179 keer)

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
multimaus
« Gepost op: 2015-09-01, 23:40:23 »
Hallo ik heb een multimaus (de rode) en kan niet goed volgen in de handleiding.

Ik heb een loc met esu decoder adres is 5942  ik wil deze loc op plaats 3 krijgen op mijn multimaus.
Kan iemand mij een tip geven hoe.

Als ik de handleiding lees heb ik het gevoel als ik die volg dat ik de loc een nieuw decoder adres geef als ik de waarde 5942 in cv1 ingeef.

Alvast bedankt

GerardWassink

  • Gast
Re: multimaus
« Reactie #1 Gepost op: 2015-09-02, 08:06:06 »
Dag Patrick,

Je verhaal kan op verschillende manieren worden gelezen, dus even een vraag: heeft je loc nu al adres 5942 en wil je hem een plek geven in je Multimaus, of moet je hem met die Multimaus zo programmeren dat hij dat adres nog krijgt?

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: multimaus
« Reactie #2 Gepost op: 2015-09-02, 20:21:19 »
Patrick,


Staat in de handleiding, zie bijgevoegde afbeelding.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
multimaus
« Reactie #3 Gepost op: 2015-09-02, 23:37:29 »
de loc heeft al adres 5924 en ik wil hem hiermee doen rijden .Adres moet niet veranderd worden
Handleiding door gelezen maar zonder it opleiding is dit geen sinecure echt begrijpend is het n iet uitgelegd
maar dat is mijn menig.
Op mijn drie rail baan werk ik met ecos vind ik iets handiger
maar zo als altijd het is maar wat je gewoon zijt en na lang zoeken zal het misschien lukken.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: multimaus
« Reactie #4 Gepost op: 2015-09-03, 10:32:37 »
Patrick,

Ook zonder it opleiding is het zeer goed te doen, het is simpel.
Heb dit zojuist nog even geprobeerd bij mijn muis en het werkt prima

Zet je multimaus in de bibliotheek mode (trein/wissel knop).
Zet de juiste lok in het display (pijltjes toets naast stop knop)
Druk vervolgens gelijktijdig op de pijl toets (links onder) en de pijltjes toets (omhoog of omlaag), en ieder keer dat je dat doet verschuift de plaats in de bibliotheek een plaats, dit kun je zo niet zien in het display.
Je kunt dit controleren of de plaatsen verschoven zijn door de volgorde te controleren met de pijltjestoets naast de stopknop.

Mogelijk is bijgevoegde afbeelding ook wel handig, is nog wel in het Duits, bij gelegenheid zal ik dit vertalen naar het Nederlands

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2015-09-03, 10:40:15 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
Re: multimaus
« Reactie #5 Gepost op: 2015-09-03, 23:17:26 »
Piet,
alvast bedankt ,die grafiek staat dat in de duitse handleiding dan moet ik die eens gaan zoeken downloaden en lezen en proberen.
ZOLANG IK maar niet de loc adres in de decoder overschrijf zal het wel lukken

grtn

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: multimaus
« Reactie #6 Gepost op: 2015-09-04, 12:14:58 »
Patrik.

De bovenstaande afbeelding staat niet in de (Duitse) handleiding, deze staat op de site van Roco.

Het eerder geschreven afbeelding die staat wel in de handleiding, ook in de Nederlandse handleiding van de multimaus

Klik (dubbelklik) maar eens op de onderstaande link.

http://www.roco.cc/de/service/downloads/multimaus/index.html


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline modelbouwpatrick

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Waardering: 0
Re: multimaus
« Reactie #7 Gepost op: 2015-09-05, 23:12:25 »
bedankt Piet