Auteur Topic: Locmaus instellen op de router  (gelezen 1009 keer)

Offline walberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Locmaus instellen op de router
« Gepost op: 2024-02-08, 20:15:18 »
Ik heb enkele dagen geleden de complete Z21 (dus zwart met wifimaus) aangeschaft.  Ik heb batterijen in de maus gedaan, en daarna op *OK  dan krijg ik Lok1 en als ik dan wat andere knoppen indruk alleen neu7  nergens een wifi station keuze.  Hoe kom ik in de setup om bij het accesspoint te komen?  De router werkt wel want op mijn app krijg ik Z21 information hardware information en Serial nummer, en nog wat stroom en spanning.  Maar hoe krijg ik de maus op het accesspoint ingeschakeld?

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #1 Gepost op: 2024-02-08, 20:25:36 »
De muis moet je aanmelden op je z21, via je router met wachtwoord, staat in de handleiding. Handmatig aanmelden zie blz 35 van de handleiding (duits)
Gr Piet

« Laatst bewerkt op: 2024-02-08, 20:36:09 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline walberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #2 Gepost op: 2024-02-08, 21:54:05 »
Hmm zal de leverancier maar even vragen want ik zie op diverse youtubes dat er een zwarte handleiding bij zit. In mijn doos dus niet. Alleen die piepkleine witte

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #3 Gepost op: 2024-02-08, 22:05:46 »
Handleiding kun je ook downloaden van de site van Roco
Firma pijp lines uit Enschede heeft een YouTube een instructie filmpje staan over het aanmelden van de zwarte maus 10813 van roco
Google maar eens op handleiding wlan maus roco 10813 en zie je de film wel
« Laatst bewerkt op: 2024-02-08, 22:16:45 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline walberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #4 Gepost op: 2024-02-10, 15:24:50 »
Ook die Tube heb ik al gehad.  Bij mij zodra ok ingedrukt krijg je heel kort wlan in beeld en daarna meteen lok1,  dan kan je verder ook helemaal niets doen, geen menu in niets.  Ik heb de leverancier al even gebeld, kwam natuurlijk ook meteen met heb je even de batterijen eruit gehaald en een dag gewacht, natuurlijk heb ik dat allemaal zelf ook al bedacht.

Offline walberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #5 Gepost op: 2024-02-10, 15:57:05 »
Laat ik het maar anders stellen:  Hoe reset ik deze muis?  ik ben namelijk bang dat er gewoon op de een of andere manier een gebruikte wlanmaus in de doos is beland.  In de handleiding vind je een reset voor de router maar niet voor de wlanmaus.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #6 Gepost op: 2024-02-10, 16:41:56 »
Walberg,
Ga naar de site van roco en download daar de handleiding van de wlan maus en dan staat er (weet zo niet welk blz nummer) omschreven hoe je de wlan maus kunt resetten, dit kan op 2 manieren, een manier is helemaal resetten naar fabrieks instelling en de andere is gedeeltelijk en dat houd in dat de wlanmaus dan wordt gereset maar dat de loks die je al in je bibliotheek hebt staan behouden blijf, als het niet lukt om de handleiding te down Londen of je kunt het niet vinden dan moet je het maar even laten weten

Inmiddels bijgevoegd, hier onder

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2024-02-10, 17:05:02 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline walberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #7 Gepost op: 2024-02-11, 19:45:46 »
Ik heb hem inmiddels werkend.  Er zat kennelijk een eerdere aanmelding in en daardoor stond hij vast,  ik heb de reset opdracht uiteindelijk op het internet teruggevonden.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Locmaus instellen op de router
« Reactie #8 Gepost op: 2024-03-07, 10:27:50 »
Ideetje?
In "Modelbahn Digital 2", een uitgave van ROCO, wordt e.e.a. uit de doeken gedaan mbt de WLAN Maus (Z21) en de Z21.[/size]Het is Duits en kost € 14,95 bij de treinenboer of beurs.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.