Auteur Topic: Probleem blokherkenning met TC Gold  (gelezen 8820 keer)

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Probleem blokherkenning met TC Gold
« Gepost op: 2014-07-16, 17:49:12 »
Hallo allemaal,

Heb vandaag TC Gold (nieuwste versie) ontvangen en geïnstalleerd. Treinen rijden, wissels werken, maar ik kan mijn blokken niet laten herkennen. Dit was in de demoversie al zo, dus veronderstel ik, dat ik een verkeerde aansluiting heb. Maar ik heb op internet al zolang gezocht naar plaatjes hiervan en heb na bestudering hiervan de  indruk, dat mijn aansluitingen correct zijn (heb overigens een Lenz centrale en gebruik bezetmelders van Rosoft evenals een S88XPressNetL1, die na aanvankelijke problemen perfect werkt).

Ik start met het eerste blok en geef dat adres 65.1; als er een locomotief of wagon op staat wordt deze niet herkend. Hoe kan ik bv. testen dat het systeem functioneert.

Ik weet niet goed waar te beginnen!

Hopelijk heeft iemand een tip.

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #1 Gepost op: 2014-07-16, 18:43:02 »
Hallo Casper, het is handig als je in jouw digitale handtekening vermeld waar je allemaal mee werkt. Dit is voor de overige leden heel handig om eventueel te reageren. Je kunt bij andere leden even kijken hoe die dit doen.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #2 Gepost op: 2014-07-16, 18:54:38 »
Hallo Casper, het is handig als je in jouw digitale handtekening vermeld waar je allemaal mee werkt. Dit is voor de overige leden heel handig om eventueel te reageren. Je kunt bij andere leden even kijken hoe die dit doen.

Da's inderdaad handig.

Maar volgens mij staan de ingrediënten die van belang zijn wel in de OP:
- TC Gold
- Lenz centrale
- S88XPressNetL1
- Rosoft bezetmelders

Ik ken die S88xxx en de Rosoft producten niet, ik hoop dat anderen op dit forum er ervaring mee hebben.


Vraagje: 'ziet' de centrale de bezetmeldingen wel?

Gerard

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #3 Gepost op: 2014-07-18, 09:21:56 »
Hallo,

Ik ben er nog steeds niet uit. Maar ik heb gekeken bij DR. Railroad en door al mijn pogingen zijn er zeer veel tegenstrijdige opdrachten ontstaan. Mijn vraag is nu of ik een soort reset kan doen, zodat al de opdrachten verdwijnen, zonder mijn baanplan weg te moeten doen of volledig opnieuw te moeten beginnen?

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

GerardWassink

  • Gast
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #4 Gepost op: 2014-07-18, 09:29:49 »

Vraagje: 'ziet' de centrale de bezetmeldingen wel?


Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #5 Gepost op: 2014-07-18, 09:44:31 »
Ja Gerard,

Dat is natuurlijk de vraag. Ik weet dat niet en weet eigenlijk ook niet hoe dat te controleren. Ik heb op internet een tip gezien bij Huib Maaskant om met een lampje te controleren of er contact is. Ik ga dat vandaag eens proberen. Blijft mijn vraag naar de reset mogelijkheid.

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

GerardWassink

  • Gast
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #6 Gepost op: 2014-07-18, 12:42:32 »
Casper,

Ik weet niet precies wat jij bedoelt met 'tegenstrijdige opdrachten'.
Wil je hier iets specifieker zijn (evt. met schermafbeeldingen)?

Gerard

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #7 Gepost op: 2014-07-20, 11:51:35 »
Hallo Gerard,

Ik heb nu twee blokken aangesloten aan TC Gold. Ik gebruik een Lenz centrale, die ik dan ook aanduid bij het instellen van het blok. Iedere keer verdwijnen de instellingen (not connected), hoewel ik er zeker van ben, dat de bedrading goed is. Ik doe iets verkeerd, maar ik weet absoluut niet wat. De electronica lijkt niet de oorzaak.

Met tegenstrijdige meldingen bedoelde ik, dat Dr. Railroad registreert, dat ik de blokken verschillende instellingen heb gegeven tijdens mijn  vele pogingen om het te doen functioneren.

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

GerardWassink

  • Gast
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #8 Gepost op: 2014-07-20, 16:46:50 »
OK, ik geloof dat ik snap wat je bedoelt.
De vraag blijft of de centrale jouw bezetmelders 'ziet'...
Want als die ze niet ziet kan het programma dat ook niet.

Gerard

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: Probleem blokherkenning met TC Gold
« Reactie #9 Gepost op: 2014-07-21, 16:17:04 »
Hallo Gerard,

Ik begrijp wat je bedoelt en ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb contact met de leverancier van de XPressnetLI en hoop het probleem te kunnen oplossen.

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules