Auteur Topic: Samengestelde trein met 2 decoders  (gelezen 8324 keer)

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Samengestelde trein met 2 decoders
« Gepost op: 2013-07-05, 15:22:12 »
Ik heb een loc met een decoder met daarachter 6 wagonnen met een tweede decoder (ander adres dan de loc) om deze te openen.
Nu lukt het me niet om in een schedule zowel de loc als de wagonnen te benaderen:

Of de loc met al z'n functies is te programmeren in een schedule
Of de wagonnen zijn aan te sturen, maar niet in een schedule (wagonnen kunnen niet rijden zonder loc) en ook niet samen met de loc in een schedule

Hoe doen jullie dat?

Vr gr


Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Samengestelde trein met 2 decoders
« Reactie #1 Gepost op: 2013-07-05, 15:32:48 »
Henk,

Mogelijk begrijp ik de vraag niet helemaal, maar bedoel je dat je de functietoetesen niet kunt gebruiken als de trein (lok) rijdt in een autotreinrit.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Samengestelde trein met 2 decoders
« Reactie #2 Gepost op: 2013-07-05, 16:42:22 »
Als ik je goed begrijp wil je (door of vanuit een schedule) de functie van de wagons laten bedienen terwijl ze achter een loc 'hangen'.

Dit kan in elk geval door ze van hetzelfde adres te voorzien en voor de wagon-functies andere (hogere) functies te kiezen dan die welke door de loc worden gebruikt. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht, toch?

Of dit ook mogelijk is wanneer de wagons een ander adres hebben dan de loc, zou ik in TC moeten proberen. Nu even geen gelegenheid daarvoor.

Wellicht dat Piet het uit zijn hoofd weet (da's vaak zo)  :D

Succes,

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Samengestelde trein met 2 decoders
« Reactie #3 Gepost op: 2013-07-05, 20:51:06 »
Gerard, Henk,

Zo uit mijn hoofd kan ik het ook niet zeggen,  ziet niet achter mijn Pc

Zit te denken aan twee dingen, zijn de functies bij de eigenschappen van de lok/en of wagens wel ingevoerd
Er is denk ik nog een mogeliijkheid en dat is om de functies door te geven (vanaf versie 8) maar dat kan ik niet zo zeggen, moet dit zelf ook nog even uit proberen, is nieuw en ben daar nog niet aan toegekomen.

Als de functies niet zijn ingegeven dan werken ze in een autotrein rit niet maar wel als er handmatig wordt gereden.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline HdB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 79
  • Waardering: 1
Re: Samengestelde trein met 2 decoders
« Reactie #4 Gepost op: 2013-07-06, 14:28:46 »
Opgelost:

-Loc en wagonset samengevoegd tot een trein
-Onder eigenschappen van de loc tab functies geopend
-Twee nieuwe functies aangemaakt ( alle standaard beschikbare funkties waren al in gebruik, deze ESU loc is zeer compleet!)
-Deze twee nieuwe functies alternatief adres toegekend, nl die van de wagonset
-O.a. deze functies met diverse delays e.d. in een schedule geactiveerd:

PERFECT!!

Vr. gr.

Henk
Tc Gold8, Ecos 50200, DigiKeijs terugmelders, Roco geoline baan,  LGB buitenbaan

GerardWassink

  • Gast
Re: Samengestelde trein met 2 decoders
« Reactie #5 Gepost op: 2013-07-06, 14:33:36 »
Fijn dat het werkt Henk!

Het volk wil filmpjes... (en ik ook, ik ben benieuwd)

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Samengestelde trein met 2 decoders
« Reactie #6 Gepost op: 2013-07-06, 17:13:25 »
Allen,


Bij mijn vorige bericht moet bij versie het getal acht staan en niet mijn evenbeeld.

Henk, prima dat het werk,, houden zo


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-07-06, 17:22:34 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders