Auteur Topic: Dubbel kruiswissel Piko  (gelezen 5418 keer)

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Dubbel kruiswissel Piko
« Gepost op: 2013-10-21, 13:36:00 »
Beste forumleden,

Zojuist gestart met het aansluiten van een deel van m'n nieuwe baan. Rails e.d. zijn van Piko (A-gleiss). In het ontwerp maak ik op een aantal plaatsen gebruik van dubbel-kruiswissels (DKW art.nr. 55224), de aandrijving hiervan gebeurd met 2x Elektroantrieb 55271. Het lukt me echter niet om de aansturing (TCgold 7), voor alle situaties, goed te krijgen. Ik heb het idee dat ik iets simpels over het hoofd zie, maar wat?
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt,

Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Dubbel kruiswissel Piko
« Reactie #1 Gepost op: 2013-10-21, 14:03:05 »
Rein

Klik op de kruiswissel in de editer mode, open eigenschappen en klik op ¾ aantal van de contacten. Vergeet niet het digitaal systeem aan te geven
Kijk hoe de stand is van het wissel in het railplan en bij test, deze zijn gelijk als het goed is.
Als voorbeeld, de onderste  bij de gekleurde vierkantjes (rood groen) komt overeen met de stand bij test, kijk nu op de baan en controleer of de stand van d wissel ook zo is als de stand bij de eigenschappen, als dat niet zo is dan de rode en de groene wisselen (naast op het donker klikken) en dan bij test schakelen,er opklikken als dit goed is dan neem je een andere en die ga je ook uitproberen met het verwisselen van de gekleurde blokjes tot deze stand ook overeen komt en dan de andere nog

Dit moet lukken
ps, kleuren en vorm van de blokjes kunnen verschillen van het voorbeeld, afhankelijk van je instellingen

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-10-21, 14:08:46 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Dubbel kruiswissel Piko
« Reactie #2 Gepost op: 2013-10-21, 14:52:48 »
Piet,

Volgens mij is het gelukt. De "fout" zat 'm in de stand van de gekleurde vierkantjes (rood / groen). Met try and error komt nu de stand in "test" met de werkelijke wisselstand overeen.
Bedankt.

Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0