Auteur Topic: probleem herkenning TC en Lenz centrale  (gelezen 15111 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re: probleem herkenning TC en Lenz centrale
« Reactie #15 Gepost op: 2014-01-03, 16:09:24 »
De verbinding tussen mijn centrale (Digitrax DCS51 en voorheen de Intellibox 2) werkte eerst ook niet goed.

Ik heb twee dingen veranderd:

1. De eerste USB-Serieel kabel die ik had vervangen door een beter exemplaar;

2. De kabel aangesloten op het moederbord in plaats van op een USB Hub.


Ad. 1: het blijkt dat een en ander sterk afhangt van de gebruikte chip-set. Ik gebruik nu een Sweex kabel met de meegeleverde drivers, die werkt goed.

Ad. 2: Sommige RS232 acties zijn erg tijd-kritisch en kunnen zelfs de tussenkomst van een HUB-je niet goed hebben.


HTH,

Gerard

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: probleem herkenning TC en Lenz centrale
« Reactie #16 Gepost op: 2014-01-07, 12:02:05 »
Beste forumleden

Kleine update. Hoewel de installatie van de software in orde was, bleek er toch een verkeerde aansluiting van de RJ12 kabel aan het kroonsteentje op de Lenz Centrale. Na correctie helaas nog geen verbinding tussen centrale en PC. In overleg met Wim Ros heb ik de S88Xpressnet LI teruggestuurd naar hem; hij zal alles nogmaals uittesten en ervoor zorgen dat de verbindingen zeker correct zijn.

Wordt vervolgd,

MVG

Casper
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: probleem herkenning TC en Lenz centrale
« Reactie #17 Gepost op: 2014-01-13, 14:34:58 »
Beste Forumleden,

De laatste update over dit draadje. Vanmiddag de S88XpressnetLI terug ontvangen, aangesloten en nu werkt het wel! Nu verder leren werken met TC.

Ik vrees, dat ik nog wel eens een vraag zal hebben over dit programma, maar voorlopig ben ik blij ;).

MVG

Casper
« Laatst bewerkt op: 2014-01-14, 10:42:09 door GerardWassink »
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules

Offline breitenstein

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
Re: probleem herkenning TC en Lenz centrale
« Reactie #18 Gepost op: 2014-01-13, 19:27:53 »
Beste Piet,

Het probleem is ontstaan bij de aansluiting van de gekruiste kabel met RJ12 connectoren tussen de S88XpressnetLI en de kroonsteen (LMAB) van de Lenz Centrale; ik heb pas later ontdekt dat er ook losse female RJ12 connectoren zijn, met daaraan vast steviger draden, die je beter kan aansluiten op de kroonsteen; maar toen was het onheil al geschiedt.

Het probleem was een defecte IC MAX 485, door een verkeerd aangesloten LMAB op de kroonsteen van de Lenz-centrale.

MVG

Casper
« Laatst bewerkt op: 2014-01-14, 10:43:02 door GerardWassink »
Lenz LZV100; TC 8.0; Tillig Elite en Piko Rails; Rosoft bezetmelders en keerlusmodules