Auteur Topic: Successors in een Schedule  (gelezen 18744 keer)

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #15 Gepost op: 2014-02-04, 15:58:34 »
Hai,

Volgens mij dienen de volgende schedules gemaakt te worden:
1: railbus bl31 - bl32
2: railbus bl32 - bl25
3: railbus bl25 - bl31
Waarbij geldt, dat:
2 = successor van 1
3 = successor van 2
1 = successor van 3

Succes, Rien

RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #16 Gepost op: 2014-02-04, 16:14:56 »
Hallo, het lijkt net schaken ben bijna mat!

Piet zoals jij voorsteld werkt het prima railbus netjes terug op bl 31l.
Maar nu komt er een trein op bl32 en die wil ik naar opstelblok 25r sturen.
Wat gebeurt er nu deze gaat ook door naar bl31l door de volger/successor.

Denk wat ik wil met mijn losse standaard componenten allelei ritten/schedules te makan niet mogelijk is.
Groeten Ad.

Rien, ik begrijp wat je bedoelt maar dat is dan alleen "railbus" schedule en niet voor alle loks, zo voor elke andere lok moet ik specifieke schedules maken.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #17 Gepost op: 2014-02-04, 16:35:03 »
Hai,

Begrijp je reactie niet helemaal, geloof ik. Maar ja, voor iedere trein aparte schedules maken, lijkt me :).

Groet, Rien
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #18 Gepost op: 2014-02-04, 17:06:02 »


Ad,

citaat:
Piet zoals jij voorsteld werkt het prima railbus netjes terug op bl 31l.
Maar nu komt er een trein op bl32 en die wil ik naar opstelblok 25r sturen.
Wat gebeurt er nu deze gaat ook door naar bl31l door de volger/successor.


Dit kun je ook wel weer ondervangen door bepaalde ritten alleen voor bepaalde treienen of loks toe te staan of onder voorwwarde wat eisen te stellen
Er zijn wel mogelijkheden om dat te vooekomen

Je zou bepaalde ritten meerdere malen te kunnen maken en dan iets aan de naam kunnen veranderen bv.
Rit 31 naar 32 maak je een copie van en dan wijzig je de naam in Rit 31 naar 32/A en je hebt een andere rit al is hij ook hetzelfde en die kun je dan gebruiken bij een volger waarvoor je bij deze rit dan ook voorwaarde ingeef zaols bv de naam van een lok en dan zal die rit dan ook alleen gelden voor die lok en die moet dan ook aanwezig zijn anders gaat het niet door, er zijn verschillende mogelijkheden.

Gr Piet


Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #19 Gepost op: 2014-02-04, 17:14:42 »
Hallo Gerard,

Als ik in de schedules de Railbus als trein definieer kan ik deze schedules dus niet meer opnemen/gebruiken in andere schedules met successors voor andere loks.
Ik wou proberen flexible te blijven met een aantal schedules en met deze schedules voor de verschillende loks verschillende schedules maken met hun eigen successors.
Ik kan alleen in het eerste schedule "schedule specific block/route aanpassingen" veranderen om hierin een stoptijd in te zetten in de volgende schedules is dat niet mogelijk

Met groet Ad.

Dag Ad,

Ik denk dat wat jij wilt prima kan, maar dan raadt ik je aan om zowel aan de kant van de treinen als aan de kant van de schedules één niveautje hoger te gaan denken. Ik zal uitleggen wat ik bedoel.

Treinen
Aan de kant van een trein moet je gaan denken in termen van een willekeurige locomotief die wagons van A naar B brengt. Een 'rit' zo je wilt. Eén rit is in deze manier van denken één schedule, los van welke trein dit uitvoert.

Schedules
Aan de kant van schedules (besturing van je losse ritten) zit je denk ik al goed. Je probleem doet zich voor bij het trein-onafhankelijk aan elkaar knopen van je losse ritten. Nu komt het: Verdiep je in TC's 'Time-tables'! Die zijn volgens mij uitermate geschikt voor wat jij wilt. Je bepaalt namelijk zelf op welk tijdstip welke losse rit wordt uitgevoerd. En omdat je zelf door voorgaande loose ritten ook zelf weet welk trein waar staat, kun je er op die manier voor zorgen dat hij ook op de juiste tijd vertrekt naar de door jou gewenste bestemming, door de juiste losse rit te starten.

Succes,

Gerard

Offline anton

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
    • zoal.info
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #20 Gepost op: 2014-02-04, 20:52:21 »
Mischien wat off topic, maar wat mij opvalt is dat ik vaker vragen zie over successors.
Maar waatom gebruik je niet de klok, om je schedules te starten.
Ik ben hier nu ook een tijdje mee aan het spelen, en dat werkt veel mooier.
Het is zelfs leuk om op die maniet je dienstregeling in elkaar te puzzelen,
En om je treinen toch zo snel mogelijk, elkaar op te laten volgen, zonder vertragingen

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #21 Gepost op: 2014-02-04, 21:35:11 »
Anton, wat denk je dat ik met 'Timetables' bedoelde?

Offline anton

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
    • zoal.info
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #22 Gepost op: 2014-02-05, 07:45:10 »
Sorry, ik had niet alles goed gelezen.  :-[
Maar we zijn het gelukkig wel met elkaar eens   8)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #23 Gepost op: 2014-02-05, 16:49:50 »
Weer bedankt mannen, ga eens wat spelen met de "Klok"
Het is gewoon soms moeilijk de juiste richting te kiezen, je wilt graag de groots mogelijke flexibility behouden .

Wat ik begrijp van jou Gerard dat jij meestal met een compleet schedule rijdt of geheel met de hand?

Met groet Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #24 Gepost op: 2014-02-05, 17:25:40 »
Hoi Ad,

Ik heb zogenaamde unit-trains, zeg maar doorgaande treinen, die ik op de klok wil gaan laten rijden. Ze rijden over de mainline rond, 'aangedreven' door schedules.

Los van de mainline zijn er industries waar ik mooi met de hand kan rangeren. Wagons op volgorde plaatsen op het 'departure' track in de yard, een loc ervoor en een caboose erachter. Dan kan de trein worden ingevoerd in de software en kan er een 'extra' schedule worden gestart, waarmee zo'n trein van het ene naar het andere industry gebied rijdt, alwaar hij op een 'arrival' track binnenkomt en weer met de hand wordt uitgerangeerd.

Etc.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #25 Gepost op: 2014-02-06, 10:11:28 »

Hallo, Ik weet niet zeker (moet nog wat uitgebreider testen) maar om mijn probleem met de successors in een schedule op te lossen vond in in het menu onder Schedule het command "create schedule sequence" Ik heb dit voor mijn railbus rit uitgeprobeerd en het werkt prima.

Ik hoor van jullie, met vriendelijke groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.