Auteur Topic: Bedienen van een wisselstraat  (gelezen 5777 keer)

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Bedienen van een wisselstraat
« Gepost op: 2013-10-02, 21:42:29 »
Beste TC experts,

Ik denk dat ik ergens heel erg iets 'mis' zoek overal maar kan het domweg (?) niet vinden. Ik wil in TC een wisselstraat aanmaken en dan deze stellen met een ' knop' (software matig, die zijn er bij TC, ik bedoel hier dus op het scherm, niet 'extern'  voor alle duidelijkheid!)

Ik kom hier niet uit. Dus bijvoorbeeld een eenvoudige wisselstraat met 4 sporen en 3 inrij wissels. En dan in elk spoor een knop tekenen (dat lukt me) en als je daar op drukt, dat die wissels meteen voor dat spoor in de goede stand komen. (dus even niets automatisch...of met blokken)

Kan dit , zo ja, HOE? Elke hint is welkom en bij voorbaat dank!!

Arthur (ps ik gebruik TC gold)
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Bedienen van een wisselstraat
« Reactie #1 Gepost op: 2013-10-02, 21:51:30 »
Arthur,

even een eerste aanzet,

Maak bv een in/uit schakerlaar, geef bij de eigenschappen de aansluitingen in en dan de voorwaarde (toestand) en dan bij opdrachten (operation) wat hij moet doen als de op de knop drukt en de toestand van de knop veranderd.

De aan/uit schakelaar kan ook een drukknop zijn, even bekijken wat je wilt of het makkelijkste is

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-10-02, 21:54:46 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Bedienen van een wisselstraat
« Reactie #2 Gepost op: 2013-10-02, 22:17:23 »
Zeker mogelijk! Ik heb in elke 'yard' in TC dit soort software schakelaars ingebouwd, die me helpen de wisselstraat precies zo in te stellen zoals ik wil. De knop stuurt een macro aan, die de juiste wissels omzet. Dus een macro per gewenste rijweg, ekoppeld aan een knop per rijweg.

Probeer eerst maar eens een macro te maken die de wissels goed zet, en koppel die dan aan een knop.

Gerard

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Bedienen van een wisselstraat
« Reactie #3 Gepost op: 2013-10-03, 14:34:40 »
Bedankt Piet en Gerard! Ik ga het proberen en jullie horen het .Arthur
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal