Auteur Topic: Macro met dubble functie  (gelezen 7405 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Macro met dubble functie
« Gepost op: 2014-02-07, 10:14:36 »
Hallo,

Kun je in een macro bv "Opstarten Lokomotief" dat hij bv in het opstartblok voor een diesel andere opstart handelingen verricht dan voor een stoom lok.
In het schedule start hij met de macro in de list voordat de trein gaat rijden.

Met gr.  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro met dubble functie
« Reactie #1 Gepost op: 2014-02-07, 10:39:52 »
Hoi Ad,

Ik zou twee macro's maken, een met een beperking dat hij alleen voor diesels geldt, en een andere die alleen voor stoomloc's geldt. Je hebt er dan neem ik aan voor gezorgd dat al je loc's in een van beide groepen is ingedeeld.

In de Start-List van het schedule kun je dan beide macro's opnemen. Het gevolg is dat er maar één macro 'echt' zijn werk doet.

Een alternatief is om 'Opstarten Lokomotief' beide andere macro's te laten oproepen...

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Macro met dubble functie
« Reactie #2 Gepost op: 2014-02-07, 11:26:32 »
Hallo Gerard,

Ik heb 2 macro's gemaakt opstarten diesel en opstarten stoom maar waar wordt de beslissing gemaakt welke macro gestart wordt?
In het schedule breng ik ze onder in de list bij opstarten maar kan niet definieren welke opstart is voor welke loc.
Wil het wel als mogelijk in het zelfde schedule bv. bl33 naar bl31 onderbrengen.
Ik kan niet vinden waar ik bv. de diesel-opstart kan verbinden met de diesellocs in het schedule.
Hopelijk ben ik duidelijk.
Gr. Ad.

Ps. verhuizing is achter de rug en volgende maand ga ik met mijn Kato N. USA baan beginnen.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro met dubble functie
« Reactie #3 Gepost op: 2014-02-07, 12:31:26 »
Volgens mij kun je IN de macro definitie aangeven voor welke trein of train-group die macro moet gelden.
Zo niet dan bij de conditions denk ik.

Er wordt dan geen beslissing genomen welke macro er wordt gestart. Ze starten allebei. Alleen de een zal wel, en de ander zal niet werken, vanwege de condities...

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Macro met dubble functie
« Reactie #4 Gepost op: 2014-02-07, 15:03:22 »
Helaas in een macro niet mogelijk.

Met groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro met dubble functie
« Reactie #5 Gepost op: 2014-02-07, 15:06:48 »
Helaas in een macro niet mogelijk.

Met groet,  Ad.

Okay, Trains niet?

Maar condities toch wel?

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Macro met dubble functie
« Reactie #6 Gepost op: 2014-02-07, 15:12:16 »
Ik heb even gekeken, en het lijkt erop dat het zelfs in condities niet kan. Da's apart zeg...

Ik heb gekeken in TC Gold, versie 8.0 B5.

Gerard