Auteur Topic: Nieuwe knop toevoegen (  (gelezen 4345 keer)

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Nieuwe knop toevoegen (
« Gepost op: 2015-05-07, 16:02:37 »
Beste allemaal,

Ik weet dat er verschillende options zijn om 'systeemhandelingen' te starten, je kan bijvoorbeel 'stop' kiezen , klok aan /uit zetten,oproepen extern programma etc. Maar wat als je een niet te kiezen optie wilt starten, bijvoorbeel 'start' (de groene button)?
Dus een keuze knop welke ik zelf kan definieeren... gr, Arthur
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.251
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Nieuwe knop toevoegen (
« Reactie #1 Gepost op: 2015-05-08, 14:59:32 »
Arthur,

Mogelijk kun je iets meer vertellen wat je bedoeld met een niet te kiezen opties.

je kunt b.v. een knop aanmaken en die dan voor diverse opdrachten gebruiken, je kunt er diverse voorwaarde aan stellen en ook diverse opdrachten aan geven, er zijn veel mogelijkheden maar mogelijk zie ik iets niet geheel zoals je bedoeld, dus een kleine toelichten wat je voor ogen heb met zon knop kan mogelijk helpen.

gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Nieuwe knop toevoegen (
« Reactie #2 Gepost op: 2015-05-10, 16:05:35 »
Dag Piet,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het inderdaad wat summier omschreven. Ik bedoel het venster 'eigenschappen' als je bijvoorbeeld een actie aan een buttton wilt toevoegen , dan krijg je een venster te zien met 'algemeen - anschluss - bediningung- operationen en kommentar' . Nu gaat het mij om de 'operationen', daar kan je kiezen uit een lijst met 'system operationen' met diverse keuzes: program - warnton- meldung -alle zuge anhalten- stop system- bahnhof uhr starten , etc etc' En in DIT venster wil ik dus iets toevoegen dus een keuze die er niet staat....
In mijn speciale geval de START knop van Traincontroller...
gr, Arthur
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal

GerardWassink

  • Gast
Re: Nieuwe knop toevoegen (
« Reactie #3 Gepost op: 2015-05-10, 16:34:36 »
Arthur,

Ik heb nog niet in TC gekeken, maar mag ik vragen wat de reden is voor deze wens?
De "Start" knop zit immers in de knoppenbalk van TC?

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Nieuwe knop toevoegen (
« Reactie #4 Gepost op: 2015-05-10, 16:46:29 »
Arthur, Piet,

Ik heb nu wel even gekeken en het verbaast mij ook.
"Power Off" en "Freeze" zitten er wel, maar "Power On" niet (ik heb de Engelse versie).

Misschien een goede vraag om aan Jurgen te stellen Piet?
Ik ben wel nieuwsgierig naar de reden voor deze omissie...

Gerard

Offline dalmvis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Nieuwe knop toevoegen (
« Reactie #5 Gepost op: 2015-05-10, 19:18:57 »
Bedankt tot dusver en uiteraard mogen jullie weten waarom  ;) ;D, daarvoor is toch dit forum?
Als na een noodsituatie (..) ik de boel  'invries' (blauwe button') dan wil ik het exten starten (mbv switch welke aan een S-88 hangt). Deze zijn op diverse plekken aan de aabn gemonteerd. Noodstop werkt zowel maar ik wil na verhelpen oorzaak (bijvoorbeeld ontsporing, toch een van de 'meest' voorkomende 'noodsituaties' op een modelbaan) het meteen weer starten. Daarom. Nu typ ik dit relaas en besef ik dat het niet kan wat ik wil/vraag ;-) De S88 bus is ook in-actief na een 'bevries'actioe (of na Escape toets indrukken) dus EXTERN starten wil NIET op die manier... zal dan hardware matig moeten via de booster uitgang of zo(er zit ergens een 'START'contact op de Ecos heb ik eens gelezen...) Dus ja, de vraag vervalt.... ik heb wel iets anders maar open dan nieuw topic. Bye, Arthur
TC Gold V8.0 - ECoS2 - Roco, Trix, Flsmn digitaal

GerardWassink

  • Gast
Re: Nieuwe knop toevoegen (
« Reactie #6 Gepost op: 2015-05-10, 19:43:29 »
Arthur,

Dank voor je uitleg.
Ik zal dit topic sluiten.

Gerard