Auteur Topic: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?  (gelezen 41868 keer)

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #45 Gepost op: 2013-03-12, 14:13:17 »
Dag Henk,

Ik snap je behoefte. En dat is wel een taak van Freiwald, een leverancier moet - in mijn mening na dertig jaar in de IT - voor deugdelijke handleidingen zorgen. Me dunkt dat het programma al genoeg kost!

Onze hobby is, net als die van jullie, modelspoor. Rijden en bouwen. Het delen van de kennis die we daarbij opdoen is ook leuk, daarmee delen we ook een stukje enthousiasme voor de hobby! Net als het wederzijds beantwoorden van vragen. De een gebruikt vaak net andere stukken van het TC programma dan de ander, en zo kun je elkaar helpen.

De vraag die jij stelt zou inhouden dat er naast de hobby ook nog een boel verzamelwerk, fotografie en bewerking, schrijf- en redactiewerk zou moeten gebeuren. Dat is haast een hobby-dagtaak erbij!

Ik weet de mening van Piet hierover (nog) niet, maar hoewel ik enthousiast kan worden van het idee van een goede handleiding of een how-to of zo, weet ik ook van mezelf dat ik na verloop van tijd stellig zou gaan ervaren dat het te veel tijd wegneemt van de 'echte' hobby: modelspoor.

Maar wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat iemand de trekkersrol op zich neemt om een echte Nederlandse wiki page over TC op te zetten. Het voordeel van de wiki structuur is dat iedereen een bijlage kan leveren, dat er op de achtergrond in diezelfde wiki over gesproken kan worden, en dat dit in de praktijk snel tot resultaten kan leiden - als er een enthousiaste groep mensen is die dit idee draagt. Dan komt het niet op een paar 'veteranen' neer, maar kan de werklast vrijblijvend door meerdere mensen worden gedragen.

HTH,
Gerard


hier kan ik me volledig in vinden !

Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #46 Gepost op: 2013-03-12, 15:21:58 »
Eric,

Citaat
en ondanks dat ik vind dat de "google translated" handleiding die ik nu heb,

Eric, een ding moet wel van mijn hart, er is geen woordt van google bij, ik heb deze handleiding in eertse instantie voor mij zelf vertaald in mijn eigen bewoording zodat het voor mij duidelijk was en met de bedoeling, overschrijven is minstens 5x lezen en weer herschrijven en dat houdt ion dat je het in zijn geheel redelijk in het hoofd hebt zitten, een beter manier van iets bestuderen en aanleren is er niet. ook heb ik voor mij zelf bijna alle voorbeelden ook uitgeprobeerd.
Je hent geen enkel benul van hoeveel uren werk hiet in zitten, dit zijn maanden
Als je denk dat het voor jouw niet duidelijk genoeg is wat iemand voor zichzelf schrijft dan kun je deze beter niet lezen en gebruik de orginele handleiding.

ik hou niet van iemand die alleen maar kritiek heeft op andere en zelf niets laat zien als er om gevraagd wordt.
Ik wordt niet zo snel kwaad maar van deze uitlating en ook al eerder kan ik mij wel kwaad maken.

Met vriendelijke groeten
Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #47 Gepost op: 2013-03-12, 16:05:21 »

mijn vraag over mijn schaduwstation en het doorschuiven is ruim voldoende beantwoord, hier heb ik ook rijkelijk voor bedankt.
ik zoek dat zelf verder uit , en ondanks dat ik vind dat de "google translated" handleiding die ik nu heb, me soms meer verward dan de duitse, kom ik er wel ... alleen heb ik geen zin om alle gemaakte aantekeningen over te schrijven naar de Duitse handleiding. maar nogmaals , dit is enkel en alleen mijn mening !!

dat ik 2 jaar niets gedaan heb met traincontroller klopt niet helemaal ... :-) . ik snap de conclusie wel , want ik heb hiervoor een tijdje met een Zilver versie gedaan om te wachten op een geheel nieuwe update. dit om te voorkomen dat ik na een jaar alweer bij moet betalen om van versie 7 naar versie 8 te mogen.

ik zit nu eenmaal in het software wereldje :-)

dit was mijn laatste post hierover, ik wil niemand tegen de schenen schoppen of op de teentjes trappen....

ik heb inmiddels meer dan de helft gelezen en meteen uitgevoerd ... het gaat prima !

Eric,

Ik kan niet anders dan het met Piet eens zijn. Deze sneer is - hoewel jij je dat waarschijnlijk niet beseft - tegen hem gericht. De man heeft hier maanden werk in zitten uit liefde voor de hobby. Dat gebeurt zonder er iets voor terug te verwachten, net als overigens al het uitzoekwerk dat hij tot nu toe heeft gedaan als antwoord op vele vragen in dit forum.

Klachten over de licentiestructuur van Freiwald en de prijzen die hij vraagt zijn hier niet op zijn plek. Freiwalds telefoonnummer en email adres staan op zijn site, daar mag je je melden als je het niet met hem eens bent.

Je zegt niemand tegen de schenen te willen schoppen, ik zeg: te laat vriend. Je hebt Piet een behoorlijke blauwe plek bezorgd, om maar bij jouw eigen metafoor te blijven.

Publiekelijk geschopt, publiekelijk goedmaken, da's mijn mening.

Toch wat minder vriendelijke groet,
Gerard

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #48 Gepost op: 2013-03-12, 16:33:32 »
Beste beheerder,

Ik stel voor dit draadje, zoals gebruikelijk, te sluiten daar de discussie (waar ik mij verder niet in meng) inhoudelijk niks meer met het onderwerp te maken heeft.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #49 Gepost op: 2013-03-12, 23:21:04 »
Ik vind dit zeer jammer. De sfeer op dit forum is altijd heel vriendschappelijk en behulpzaam geweest.
Ik vermoed dat iedereen wenst dat dit zo kan blijven. Laten we dit maar vlug vergeten.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #50 Gepost op: 2013-03-13, 14:23:15 »
Eric,

Citaat
en ondanks dat ik vind dat de "google translated" handleiding die ik nu heb,

Eric, een ding moet wel van mijn hart, er is geen woordt van google bij, ik heb deze handleiding in eertse instantie voor mij zelf vertaald in mijn eigen bewoording zodat het voor mij duidelijk was en met de bedoeling, overschrijven is minstens 5x lezen en weer herschrijven en dat houdt ion dat je het in zijn geheel redelijk in het hoofd hebt zitten, een beter manier van iets bestuderen en aanleren is er niet. ook heb ik voor mij zelf bijna alle voorbeelden ook uitgeprobeerd.
Je hent geen enkel benul van hoeveel uren werk hiet in zitten, dit zijn maanden
Als je denk dat het voor jouw niet duidelijk genoeg is wat iemand voor zichzelf schrijft dan kun je deze beter niet lezen en gebruik de orginele handleiding.

ik hou niet van iemand die alleen maar kritiek heeft op andere en zelf niets laat zien als er om gevraagd wordt.
Ik wordt niet zo snel kwaad maar van deze uitlating en ook al eerder kan ik mij wel kwaad maken.

Met vriendelijke groeten
Piet


Beste Piet,

indien ik jou op welke wijze dan ook tegen de schenen heb geschopt, beledigd , pijn gedaan of wat dan ook , mijn oprechte excuses. het is nooit en te nimmer mijn bedoeling om iemand expres te kwetsen.


ik vind echter dat je onder welke omstandigheden dan ook , altijd tegen kritiek moet kunnen. Ook al zitten je laatste zweet pareltjes erin ... Je maakt iets voor jezelf , stelt het beschikbaar voor anderen, dat is een heldendaad. Maar dan nog ...

indien men mij het zou vragen te vertalen, ik zou er niet aan beginnen. ik kom er eerlijk vooruit. ook dit heb ik al eerder gezegd.

Ik ben overigens niet de enigste die gemeld heeft af en toe er niets meer van te begrijpen. maar goed , ik heb er geen problemen mee dat men mij hier nu op aanspreekt.

zoals gezegd , indien ik je beledigd heb, mijn  excuses, maar ik heb niet zomaar kritiek gegeven, ik heb aangegeven waar ik problemen heb ondervonden. Ik dacht het mij zelf makkelijk te maken door te beginnen met een nederlandse vertaling, en zoals ieder weet , je zult een boek moeten lezen om er iets over te kunnen zeggen.

op het moment dat het duits praat over bremsen en anhalten , en de vertaling spreekt dan over stoppen en stilstaan , en niet over afremmen en draait beiden om  ... dan wordt de boel door elkaar gegooid. aan de hand van de bijbehorende afbeelding kon ik echter herleiden dat het in dit geval ging om bremsen en anhalten.

en of jij nu uren dagen , weken , maanden werk hierin hebt zitten en ik eerlijk aangeef dat ik moeite heb met de vertaling en als bekend nederlandse uitspraak " een google" vertaling gebruik en hier boos om wordt, geef ik het op.

kortom ... ik ken je niet , vind je een prima vent dat je al deze tijd hebt gegeven ... maar soms hapert het een beetje ..

klaar ... punt






Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold

Offline eric

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 42
  • Waardering: 0
    • heerlensebaan project
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #51 Gepost op: 2013-03-13, 14:36:53 »
Ik kan niet anders dan het met Piet eens zijn. Deze sneer is - hoewel jij je dat waarschijnlijk niet beseft - tegen hem gericht. De man heeft hier maanden werk in zitten uit liefde voor de hobby. Dat gebeurt zonder er iets voor terug te verwachten, net als overigens al het uitzoekwerk dat hij tot nu toe heeft gedaan als antwoord op vele vragen in dit forum.

Klachten over de licentiestructuur van Freiwald en de prijzen die hij vraagt zijn hier niet op zijn plek. Freiwalds telefoonnummer en email adres staan op zijn site, daar mag je je melden als je het niet met hem eens bent.

Je zegt niemand tegen de schenen te willen schoppen, ik zeg: te laat vriend. Je hebt Piet een behoorlijke blauwe plek bezorgd, om maar bij jouw eigen metafoor te blijven.

Publiekelijk geschopt, publiekelijk goedmaken, da's mijn mening.

Toch wat minder vriendelijke groet,
Gerard
[/quote]

beste Gerard,

we leven in een vrij land en ik waardeer het zeer dat je de moeite neemt om je standpunt te verduidelijken.
ik heb er geen problemen mee dat je kritiek op mij uit. wie geeft , moet ook kunnen nemen.

alleen , als dit een forum is over Tc en Freiwald , mag ik dan niets zeggen over wat ik zelf ondervonden heb ???

ik heb kontakt met de beste man gehad, en Het is zijn software, zijn standpunt , en dus ook zijn de gevolgen voor hem.
het is heel simpel, als het me niet bevalt , koop ik wat anders. ik laat mij niet leiden door software, en hij is zeker niet de enigste die software levert voor de modelbaan.

als laatste nog de opmerking dat ik in dit draadje meerdere mensen pro en contra heb horen praten. Mij lijkt dat elke discussie ook zinvol is ... tot dat het doel volledig voorbij geschoten wordt.

voor mij is deze discussie nu gesloten en ga ik weer vrolijk verder met mijn ding ... lezen en proberen ...

voor de geinteresseerde , ik zit inmiddels op pagina 212 en heb het idee dat de climax elk moment gaat komen.

ik heb voorbij zien komen , volgritten , opvolgers , lange ritten , en het meest magische van alles ... TREINSEQUENZEN

mijn loks rijden op mijn testbaantjes nog elke dag enkele uren, en tot op heden is het maar 2 keer fout gegaan.


Gelijkstroom - dcc digitaal -  esu ecos - esu sound - esu boosters - esu switchpilot - bmd 16 sdn - traincontroller 8.0 gold

GerardWassink

  • Gast
Re: automatisch doorschuiven van treinen in Gold ?
« Reactie #52 Gepost op: 2013-03-13, 15:35:46 »
Topic gesloten.