Auteur Topic: alsnog even voorstellen  (gelezen 3322 keer)

Offline Frans1973

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
alsnog even voorstellen
« Gepost op: 2016-04-29, 19:11:48 »
Beste medehobbyisten,

Vorig jaar had ik al een inlog gekregen van de heer Heinst, echter door vele zaken (waaronder werk) heeft de herstart van m'n hobby weer maanden stil gelegen.  :-[

Hierbij wil ik mij dan alsnog even voorstellen, Frans Olsthoorn, 42 jaar uit Rotterdam en al twee jaar bezig een logeerkamer te vullen met een modelbaan. Of hij ooit af komt is de vraag en ik heb er helaas niet iedere week tijd voor, maar ik blijf ermee bezig en ik vind het bouwen eigenlijk het leukst.

Inmiddels ben ik zover dat de schaduwstations gereed zijn en nu moet beslissen of en in hoeverre dat allemaal digitaal moet of kan. Ik wil in ieder geval wel graag digitaal de treinen aansturen, maar zaken als wissels en verlichting nog lekker ouderwets met de hand bedienen. Met de mogelijkheid om foto's op aluminium af te drukken tegenwoordig moet het niet moeilijk zijn een mooi klassiek schakelbord te laten printen.

Ik heb inmiddels enkele locjes van 20-25 jaar oud omgebouwd naar digitaal (waaronder een oude Piko met nog de originele motor die nu ineens keurig loopt!). Met een tweedehands witte z21 lukt het al aardig om de boel te laten rijden. De vragen waar ik nu mee zit is hoe ik het eenvoudigst kan herkennen waar een bepaalde loc zich in een schaduwstation bevindt. Dus daar hoop ik iedereen mee lastig te mogen vallen de eerste tijd.  Ik ben de afgelopen maanden op zoek geweest naar een oud boekje waarin een schakeling stond om met magneten e.d. een trein te 'coderen', maar denk dat het toch eenvoudiger is om ook dat digitaal te doen.

Als de baan weer een beetje opgeruimd is en het plan wat zichtbaarder zal ik een plaatje posten (als dat hier tenminste kan).

Vriendelijke groet, Frans
Met vriendelijke groet, Frans

GerardWassink

  • Gast
Re: alsnog even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2016-04-29, 19:27:48 »
Dag Frans,

Welkom op dit forum!

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: alsnog even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2016-04-30, 12:37:57 »
Hallo Frans,
Welkom! Bekend fenomeen, tijdgebrek, vooral onder de nog niet pensionado's van 'onze' leeftijd :-) Maar je bent dus al op weg met de bouw, open dan gerust een topic voor je eigen baan en post foto's, vind iedereen mooi hier!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Hamelinck

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
  • Een echte Rotterdammer is een SPARTAAN toch ?
    • Treinen Leo
Re: alsnog even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2016-05-03, 00:16:06 »
Hallo Frans,

Zoals al eerder aangegeven, een bekend fenomeen.
Anders als met de PC is dat, denk ik, moeilijk.
Zelf maak ik ( nog geen ) geen gebruik van een schaduwstation, maar weet van clubgenoten dat dat met de PC wel kan.O
Als de je aansluit bij een vereniging, bij ons gebruikt men Koploper, kan men je daar mee helpen.
In Rotteram is vast wel een goede modelspoorclub, maar als Hoekse Waarder heb ik mij aangesloten bij de MSG Drechtsteden. Dat is een vriendenclub die ook aan Modeltreinen doet.
Er is zeer veel kennis aanwezig binnen die club.
Kijk voor een indruk even op www.msgdrechtsteden.nl.
Op donderdag avond is er clubavond, reuze gezellig, maar op verzoek heel informatief.
Je bent dus uitgenodigd.

Vriendelijke Greg

Leo Hamelinck

Ik ben al jaren lid van:
ModelSpoorGroep Drechtsteden
www.msgdrechtsteden.nl