Auteur Topic: Beter laat dan nooit...  (gelezen 4062 keer)

Offline Willem

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Beter laat dan nooit...
« Gepost op: 2012-10-10, 22:33:45 »
Hallo Allemaal,

Ben al enige tijd lid van dit forum maar heb nog nooit een topic gestart of ook maar een vraag beantwoord.  :(
Tot heden slechts alleen tot af en toe aan lezen toegekomen en vondt het tijd om mijzelf eens voor te stellen.

Mijn naam is Willem en ik beoefen modelspoor actief vanaf mijn 12 jaar.
Ooit (toen ik 4 was) een trein van mijn ouders gekregen (Triang), maar was natuurlijk veel te klein om hier mee om te gaan.  ;D
Toen ik 12 was aan mijn vader gevraagd of die trein er nog was, en ja hoor, hij had hem keurig bewaard in de kast.
Later een lima set gekregen (toen nog van de hema) en zelf wat spulletjes erbij gekocht.
Tja en toen was ik besmet met HET virus dat modelspoor heet en ben er nooit meer vanaf gekomen.
Op mijn 17 kwam ik voor het eerst in aanraking met Roco, kocht toen een bruine 2300 met de nodige goederen wagons.
Vanaf die tijd ben ik een aanhanger van Roco.
Na een kleine tussen pauze van enkele jaren (door studie en werk) de zaak weer opgepakt.
Ben inmiddels van het NS materieel afgestapt en ben overgegaan naar Duits, Oosterijks en Zwitsers materieel.
Voornamelijk Roco met hier en daar een "vreemdeling".
De Triang lok heb ik nog steeds en doet het ook nog.  ;)
Een baan opzetten zoals ik dat zou willen zit er voorlopig nog niet in.
De  plannen heb ik al wel gemaakt, maar in verband met ruimte gebrek is deze nog niet te bouwen.
Alle kamers en de zolder zijn momenteel bezet door het gezin, dus nog maar even wachten.

Slechts een klein proefbaantje, wat eigenlijk niet meer is dan een paar meter lang en slechts 40cm breedt, moet ik het voorlopig dan maar even mee doen.
Wel kan ik met verschillende digitale systemen rijden (Multmause, Lenz, Uhlenbrock en MR-direct).
Ben echter ook lid van een modelspoorvereniging waar ik mijn hart kan ophalen.
Daarnaast ook nog een vriend aan het helpen met de bouw van zijn baan (geheel digitaal bestuurd met koploper).


Willem


« Laatst bewerkt op: 2012-10-10, 22:37:55 door Willem »

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Beter laat dan nooit...
« Reactie #1 Gepost op: 2012-10-11, 10:07:04 »
Willem,

Welkom op het forum.
Als Roco-fan kan ik alleen maar zeggen dat ik de MultiMaus en/of de MM-Pro het perfecte digitale systeem vind. Heb ook andere centrales mogen leren kennen, maar de MM is voor mij de beste en simpelste.

Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Beter laat dan nooit...
« Reactie #2 Gepost op: 2012-10-11, 22:45:50 »
Welkom Willem,

Leuk te horen dat er nog leden houden van Zwitsers/Oostenrijks/Duits en enkele vreemdelingen (Pruisen misschien?).
Zelf heb ik een voorkeur voor oude Elocs, liefst met stangen aangedreven dan nog.
Ook aan het plannen kun je veel plezier beleven: ik heb een jaar gepland en vooral veel gelezen (o.a. op dit forum)
voor er één stuk spoor lag.
Veel plezier met deze fijne hobby en op dit forum.

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen