Digitaal > MultiMaus (pro) en Z21 algemeen

Keuze functies multimaus

(1/4) > >>

Hansw:
Beste , waar ik mij een beetje aan erger is de bediening op de Multimaus om de functies te selecteren met de SHIFT knop
Ik vindt dit persoonlijk niet gebruiksvriendelijk 
Ik heb een TRIX lok met 31 functies  maar kom niet verder tot 20 functies

Ik heb het volgende advies gekregen maar dat werkt niet :
Geen pijltje   0 tm 10 
Pijltje met SHIFT toets    11 tm 20
2x aan  21 tm 28
3x aan  29 tm 31


Als ik nu twee keer of drie keer achter elkaar op de SHIFT toets druk is het pijltje weer weg in het scherm en kan ik niet de functie weergeven boven de 20

Wat doe ik verkeerd

Mvg Hans

   

P.Heinst:
Hans 
Heb je een multimsus met d'r laatste update  als je oude versie er op hebt staan dan werkt de shift niet

Kijk of je de laatste versie hebt en anders update


Gr Piet

Hansw:
Beste Piet ,

Ik heb het volgende gevonden op de website van ROCO  :

  Bijwerken via Z21®
Z21® Onderhoud www.z21.eu
Update via multiZENTRALEpro®
MM_Update_V1.05_DE_EN_FR_IT.exe     2,55 MB
MM_Update_V1.05_NL_ES_PT_EN.exe   2,55 MB
MM_Update_V1.05_DK_SK_SE_EN.exe   2,55 MB
MM_Update_V1.05_CZ_HU_PL_SI.exe    2,55 MB
Nieuwe MULTIMAUS®-Features®
Uitbreiding tot 29 locfuncties: Het derde niveau F21 - F28 wordt geactiveerd door te dubbelklikken op de shift-toets.

Oudere versie:

multiMAUS® Update V1.04.exe     2,55 MB (DE, EN, FR, IT)
multiMAUS® Update V1.04.exe     2,55 MB (NL, ES, PT, EN)
multiMAUS® Update V1.04.exe     2,55 MB (DK, SK, SE, EN)
multiMAUS® Update V1.04.exe     2,55 MB (CZ, HU, PL, SI)


Nu staat daar Z21  ( met hoofdletter Z )  geldt dit ook voor mijn z21  ( kleine letter z ).
Als ik het kastje op mijn PC aansluit moet ik dan de  Lankabel aansluiten op de bus waar nu de TP link is aangesloten .
Ik lees ook dat de functies worden uitgebreid naar 29  , maar op de TRIX lok zitten functies boven de 30 

P.s Ik heb wel een probleem om een  extra Lankabel op mijn PC aan te sluiten omdat er al een LAN kabel in zit 

Mvg Hans

Aanvullend berichtje :  Ik lees nu in de hand leiding van de Multimaus die bij de z21 startset was bijgesloten dat je 28 functies kan benaderen ; ik neem aan dat hij toen al is bijgewerkt met de uitlevering en ik vraag mij af of ik voor een extra functie ( 29 ) de z21  moet updaten .
   

P.Heinst:
Hans,

Ja je kunt der update ook doen met de z21 maar misschien is het net zo handig als je dit doet met de Maintenance tool, deze gebruik jij ook denk ik, zie afbeelding hieronder,

Gr Piet

Hansw:
Beste Piet,

Ik heb de Z21 tool geinstalleerd  en het z21 kastje op mijn PC aangesloten   maar als ik op connect in de tool druk krijg ik een foutmelding ivm IP adres
Er staat ook een waarschuwing dat je dit niet moet aanpassen om problemen te voorkomen .
Hoe kan ik dit nu oplossen

Mvg Hans 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie