Auteur Topic: Taal menu Multimaus aanpassen  (gelezen 9129 keer)

Offline Tim de Ruiter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 31
  • Waardering: -1
Taal menu Multimaus aanpassen
« Gepost op: 2016-02-03, 13:49:39 »
Beste lezers,

Bij een startset waar wij mee begonnen zat een Multimaus, deze geeft alles in het Duits aan.
Nu kregen wij via een kennis een exrta multimaus, deze willen we als slave gebruiken.
De gekregen Multimaus is in het Nederlands.
Na heel wat zoeken in het menu is het me niet gelukt om een functie te vinden waarin de menu taal van de multimaus te veranderen is, ik zou graag de Duitstalige ook Nederlands maken

Weet iemand of dit mogelijk is, en zo ja... hoe ?

Roco Geoline H0, twee keer MultiMaus op 10764 Digital Console.
Ophijsbare treinbaan, in opbouw

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2016-02-03, 14:03:12 »
Bladzijde 21 van de handleiding !
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2016-02-03, 14:15:15 »
Tim,

citaat, Weet iemand of dit mogelijk is,

Ja dit is mogelijk, Johan48 geeft het al aan.

Alleen mogelijk als je over de multicentrale pro of een Z21 als centrale hebt.

Tim, geeft eens in je account insteliingen (digitale hantekelning)  aan met welke centrale en andere spullen waar je mee werkt, dit komt dan onder aan ieder bericht van jezelf te staan en dat is voor andere die reageren makkelijker om gericht antwoordt te geven,

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2016-02-03, 16:00:49 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2016-02-04, 09:27:13 »
Kan ook op de gewone multiemuis ga naar men bediening  en taal
je mag ook reageren als het gelukt is  ;D

Gr Johan
« Laatst bewerkt op: 2016-02-04, 09:32:37 door Johan48 »
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 2016-02-04, 14:14:31 »
Tim en John48,

het is ook de bedoeling dat dit op de gewone multimuis wordt gedaan maar je hebt wel de multimuas Pro centrale nodig of de Z21,
je douwload deze file van de site van Roco,  multiMAUS Update V1.04.exe 2,55 MB  (NL, ES, PT, EN)
De update van de gewone multimaus  via de versterker 10764 zijn niet in het nederlands (NL)

Wat je wel kunt doen is het volgende, Roco staat van 11 tot 13-03-2016 op de beurs Ontrax Spoorwegmuseum Malienbaanstation 3581 Utrecht.
Als je daar naar toe gaat neem dan de multimaus mee  en vraag even aan de man (ik denk dat de Heer Wurtmer daar is ) die uitleg geeft over het digitale gebeueren of hij de multimaus wil update met de nederlandse taal, is een werk van 1 minuutje en dat hebben ze altijd gedaan.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #5 Gepost op: 2016-02-04, 15:27:37 »
Piet ik heb een gewone multimuis van Fleischmann/ Roco en daar kan ik van taal wisselen via menu instellingen dus geen pro e.d.

Gr Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #6 Gepost op: 2016-02-04, 15:42:14 »
John,

Dat kan kloppen, maar dan heb je een multimaus die bv. in Nederland is gekocht, roco heeft deze uitgevoerd met een Nederlandse taal maar als je nu een set in bv. Duistland hebt gekocht of een van eerste geruime tijd geleden naar Nederland geleverde set of multimaus dan zit daar meestal geen Nederlandse taal op. De Nederlandse taal versie is pas later beschikbaar gekomen.

Waarschijnlijk heeft Tim nog een oudere versie en die kun je wel voorzien van de Nederlanse taal zoals ik heb beschreven.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Tim de Ruiter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 31
  • Waardering: -1
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #7 Gepost op: 2016-02-05, 19:23:41 »
Gelukt hoor,  sorry was even druk met wat dingen....


Had met mijn neus gekeken, maar bedankt voor de uitgebreide antwoorden.

De oudere multimaus die we extra kregen was al Nederlands, maar de nieuwe die we onlangs kochten was Duits. Die bleek dus gewoon Nederlands in het menu te hebben, werkt voor mijn zoontje iets fijner :-)


Ik zal binnenkort even de digitale handtekening aanpassen.
Roco Geoline H0, twee keer MultiMaus op 10764 Digital Console.
Ophijsbare treinbaan, in opbouw

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Taal menu Multimaus aanpassen
« Reactie #8 Gepost op: 2016-02-05, 19:54:02 »
Zo mooi dat het gelukt is , zzijn we allemaal blij  :D

Gr Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x