Auteur Topic: Licentiestick  (gelezen 12896 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Licentiestick
« Gepost op: 2013-06-21, 15:02:59 »
Hallo,
Ik maak gebruik van TC gold versie 8
Ik had al enkele maande lang het programma niet meer opgestart, oftewel niet gebruikt.
Op deze regenachtige middag dacht ik, ik ga het maar weer eens proberen.
Helaas het programma werkt niet en geeft aan dat mijn licentiestick niet leesbaar is.
Zou het kunnen zijn dat de stick stuk is.
Op een andere computer kan ik hem ook niet inlezen

Als de stick stuk is, hoe kom je dan aan een andere
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Licentiestick
« Reactie #1 Gepost op: 2013-06-21, 17:52:05 »
Het meest logische lijkt mij in dit geval door contact op te nemen met Jurgen Freiwald.

Rob.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Licentiestick
« Reactie #2 Gepost op: 2013-06-21, 18:31:07 »
Nicoh

Je hebt bij de versie 8 die je hebt geupdate van uit 7 een code die je moest invullen.

Als je versie 8 opstart geef dan deze code in en dan moet die code automatisch in  de stick worden gezet.

mogelijkheid, kijk eens of de stick wordt herkend in verkenner, dit gaat meestal automatisch bij een neiuwe usb stick, deze wordt dan aangemeld en wordt dan herkend in verkenner

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-06-21, 20:05:53 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #3 Gepost op: 2013-06-21, 21:22:57 »
Hallo Piet
Als ik TC opstart vraagt hij om de code
Als ik de code invoer, zegt hij dat hij de stick niet kan lezen
Met de verkenner kan ik de stick ook niet vinden.
Ik ben bang dat hij echt defect is
Ik heb inmiddels met freiwald gemaild en deze stellen ook deze vragen.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #4 Gepost op: 2013-06-23, 18:12:05 »
Ik heb inmiddels de stick ingepakt en ga hem morgen op de post doen richting Freiwald enCo
Dan maar afwachten wat er gaat gebeuren
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #5 Gepost op: 2013-07-27, 17:02:24 »
Hallo Allen
Omdat er volgens sommigen weinig gebeurt op het forum (ha ha), hierbij de volgende informatie.
Ik heb vandaag mijn licentiestick weer terug gestuurd gekregen van Freiwald. (opgestuurd 24-6-2013)
Er staat echter bij het begeleidende schrijven:
1 USB stick without license; license will be sent by email after confirmation of reception.

Ik heb het idee dat ik dus een mail moet afwachten waar een nieuwe licentiecode in  vermeld staat
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Licentiestick
« Reactie #6 Gepost op: 2013-07-27, 17:38:37 »
Hallo Nico,

Je moet Freiwald een E-mail sturen dat je USB licence stick ontvangen hebt in goede conditie.
Dan krijg je volgens mij per E-mail je code die je moet intypen by het opstarten van de software.

Met vriendelijke groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #7 Gepost op: 2013-08-25, 02:05:17 »
Heb vandaag mijn licentiecode ontvangen per mail van Freiwald.
Ik kan nu mijn programma weer opstarten als het goed is
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #8 Gepost op: 2013-08-27, 12:38:40 »
Ik heb mijn programma gestart maar ik krijg nu geen spanning op de baan. Volgens tc heb ik geen stroom. Mijn handbediening heeft wel stroom
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Licentiestick
« Reactie #9 Gepost op: 2013-08-27, 14:52:06 »
In de bovenbalk bij TC zitten een drietal knoppen om de spanning op de baan te beïnvloeden.
Ken je die / heb je die al geprobeerd?

Zo ja: dan zal het in de verbinding zitten. Wat zie je rechtsonder in de rand van het TC venster?
Daar moet iets staan als 'COMx' (X is een nummer als 3 of 4). met daarnaast een groen of een rood bolletje.
Als die rood is heb je geen verbinding met je centrale.

Gerard

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #10 Gepost op: 2013-08-27, 17:01:17 »
De grap is dat het indicatie lichtje grijs blijft. Normaal is dit indicatie groen of rood. Het indicatielichtje van de digitale verbinding is wel groen
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Licentiestick
« Reactie #11 Gepost op: 2013-08-27, 17:24:49 »
Misschien even proberen je Digitale systeem uit TC te verwijderen en opnieuw aan te maken / in te stellen met de COM poort?

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #12 Gepost op: 2013-08-27, 19:04:49 »
Hallo Gerard
Hij geeft aan dat de compoort verbinding geeft (groen licht)
Ik heb deze ook meerder keren in en uit-geschakeld.
Dit werkt m.i. dus wel normaal
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Licentiestick
« Reactie #13 Gepost op: 2013-08-27, 19:10:12 »
Ah, okay, maar wat is er dan grijs?
Kun je een plaatje maken?

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #14 Gepost op: 2013-08-27, 23:54:58 »
Ik bedoel, het indicatielichtje heeft geen kleur, dus geen groen of rood wat het lichtje normaal is.
Ik zal kijken of ik er een plaatje van kan maken
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.