Auteur Topic: Licentiestick  (gelezen 12863 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #15 Gepost op: 2013-08-28, 12:59:10 »
Het maken van een afbeelding is toch wat lastig, oftewel dit lukt me niet.
Ik heb  het weer geprobeerd om de stroom in te schakelen, met het volgende resultaat:
Ik kijk naar de balk statuszeile:
Ik druk op de knop Start (onder tab menu railroad) dan  is het indicatielichtje grijs en er staat achter init...
Druk ik op de knop einfrieren dan is het indicatielichtje rood en er staat achter eingef.
Druk ik op de knop stop dan is het indicatielichtje grijs en er staat  init..

Ik hoop dat het zo duidelijk is
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Licentiestick
« Reactie #16 Gepost op: 2013-08-29, 19:14:05 »
Ik hoop dat Piet deze op wil pakken, want die Duitse termen zeggen me zo niks.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Licentiestick
« Reactie #17 Gepost op: 2013-08-29, 20:45:51 »
Gerard, Nico,

Kan het op dit moment niet nakijken, computer gesloopt en dus ook geen Traincontroller.
Wa
t ik wel weet dat het knopje rechtonder niet alijd rood of groen is maar ook grijs kan zijn, dit is bv het geval als je offline werk, dus geen verbinding met de baan hebt (rechtse knopje is dan grijs) en er staat dan ook bij offline .
ALs er init bij staat zou ik denken dat het programma aan het initaliseren is en probeert verbinding te maken.
Zal morgen eens mijn laptop voorzien van versie 8 en eens kijken wat er staat

NIco, probeer eens de versie 8 helemaal opnieuw er op te zetten en dan de sleutel opnieuw in te voeren, mogelijk zijn er nog restanten van de oude aanwezig, weet dit niet zeker maar het is het proberen waard, je weet maar nooit.

GR Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #18 Gepost op: 2013-08-30, 01:11:30 »
Hallo Piet

Ik heb het er al eens meer met je over gehad, maar het lukt mij niet om een update te downloaden
Ik krijg dan steeds de melding dat het programma reeds bestaat.
Als ik het dan wil overschrijven, krijg ik een error en schakelt het programma uit.
Hij geeft aan dat dit in de set-up.exe zit.
Als je het programma verwijdert, verwijdert hij kennelijk niet de set-up.exe
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Licentiestick
« Reactie #19 Gepost op: 2013-09-06, 11:16:29 »
Zo, dat was een hele uitzoekerij maar eureka ik heb de oorzaak gevonden.
De oorzaak zat in een kabelbreuk tussen mijn 5e en 6e terug melder.
Wel apart dat de 10785 van roco geen verbinding met het programma daardoor kon maken.
Ik heb de 10785 bij ANW in Medemblik, mogen testen, prima service van Ab
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.