Forum DutchRoco > Vragen

Wisselpuntstuk poolt niet om

(1/2) > >>

Andrew Harijgens:
Beste mensen, ik probeer al een paar avonden een Roco driewegwissel helemaal werkend te krijgen, maar het lukt me niet. Ik gebruik de Z21 centrale. De wissels worden aangestuurd met servo’s door de DR4024 van Digikeijs. De puntstukken worden geschakeld met relais DR4102. Ik gebruik de Z21 app om de wissels te bedienen.
Het voorste wissel werkt perfect. Het puntstuk polariseert netjes mee met de stand van de wissel. Het puntstuk van het achterste wissel polariseert niet mee. Ik heb al van alles geprobeerd. CV’s 47 (waarde 1) en 117 t/m 120 (waarde 3) opnieuw ingesteld. Draadjes naar het puntstuk link en rechts omgedraaid. Een andere DR4102 geprobeerd. Niets werkt en ik ben nu door mijn oplossingen heen. Weet er iemand raad?

P.Heinst:
Andrew,

Welke driewrgwissel gebruik je, Roco heeft droe verschillende, een met zachte bedding  en zonder bedding en dan ook nog de geoline , deze heeft harde bedding , geef even aan welke je gebruik eventueel het artikelnummer dan zien we ook welke het is.

Gr Piet

Andrew Harijgens:
Dag Piet,
Ik gebruik Roco line, dus zonder railbedding. Het artikelnummer van het wissel is 42454.

Groet,
Andrew

P.Heinst:
Andrew,

ik heb een plaatje bijgevoegd zoals de aansluiting voor de  polarisatie er zou moeten uitzien.
In het plaatje is gebruik gemaakt van een ondervloer aandrijving maar die kun je vergelijken met een servo.
De blauw, groen en gele draden zijn de draden die dan vanaf de DR4102 moeten komen en waarbij de groene in het midden moet zitten, deze draden kun je in de bielzen steken.
Je hebt 2x Dr4102 nodig, er zijn ook 2 wisselaandrijving
 even op het plaatje klikken om te vergroten.

tweede plaatje bijgevoegd, met servo

 Kijk maar eens of je hier iets aan hebt, laat het horen of het wel of niet lukt
Gr Piet

Andrew Harijgens:
Piet,

Dank voor je reactie. Dit is exact hoe ik het ook aangesloten heb. Ook de instellingen van de CV's 117 t/m 120 zouden moeten kloppen.
Het vreemde is dat het eerste puntstuk dus wel mee omgaat bij een andere stand van het wissel, maar het achterste niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie