Forum DutchRoco > Vragen

Probleem met een nieuwe Trix locomotief

<< < (2/11) > >>

Hansw:
Beste Dirk, dat heb ik gedaan maar dat lost het niet op.
Het probleem  zit in de decoder van de trix
De z21 erkend de functies vanaf 28 en hoger niet
Is ook niet zo,'n ramp want de meeste lok hebben maximaal 28 functies.
Mvg Hans77

Hansw:
Misschien een vreemde opmerking
De Trix 25020 heeft twee tenders ,trekken die Misschien extra veel stroom weg
Mvg Hans
Ik heb 16 loks op mijn baan staan en ze rijden zonder problemen met de witte z21

Dirk Baas:
Hans,

Zolang er geen motoren in zitten, is er geen probleem.

Harryaltena:
Vandaag contact gehad met de winkelier waar ik deze loc heb gekocht.

Echt opschieten doet het niet, aangezien deze een identieke loc alleen op een testbaan checkt op werking.
Tja, dat is bij mij ook niet het probleem, dus voor de 2de keer uitgelegd dat het probleem zich voordoet met andere treinen tegelijk op de rijbaan.
Dat dan alle locs perfect rijden, m.u.v. deze Trix loc.

Volgens het service center van Trix zou de oplossing moeten zijn door de CV waarde in CV50 op 0 te zetten.
Dat moet de MFX namelijk uitschakelen, het vermoeden bestaat dat deze een conflict heeft met de DCC.

Gevraagd hoe ik dat moet doen, maar op die mail geen reactie gekregen helaas.

Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik op de Multimaus op CV 50 kom en die instelling kan wijzigen op 0?

Alvorens te gaan investeren in boosters zoals in bovenstaande adviezen, wil ik eerst bepalen of er namelijk niet een eenvoudiger oplossing bestaat.

Alvast mijn hartelijke dank!

P.Heinst:
harry,
Ik weet niet of je de z21 ook via de maintenance tool ook op de pc kunt bedienen en of je deze hebt geïnstalleerd maar daar kun je cv mee wijzigen en het kan overigens ook gewoon met je miltimais maar daar moet je even de handleidin raadplegen omdat ik dat zo niet uit mijn hoofd weet omdat ik dat nooit doe via de multimaus.
Gr Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie