Forum DutchRoco > Vragen

Multimaus per abuis op L0001 in het scherm gezet

(1/1)

Harryaltena:
Ik weet niet hoe of wat ik gedaan heb, maar tijdens het rijden ontstond een situatie waarbij ik in paniek op verschillende knoppen heb gedrukt.

Ineens verscheen er L0001 in het het scherm en met de toetsen naast de stopknop is deze waarde met de linker toets te verlagen naar 9999, 9998, etc, en met de rechter toets L0001, L0002, etc.

Om uit deze situatie te komen heb ik wellicht deze instelling bevestigd, met als gevolg dat op L0001 nog maar 1 locomotief te besturen is, alle andere locs kan ik niet besturen.

Hoe krijg ik dit weer ongewijzigd?
Wordt er middels de handleiding niet veel wijzer van.

P.Heinst:
Harry,

.Als er een grote L staat met een nummer wil dat zeggen dat je in de lok adres mode bent en niet in de bibliotheek mode waar je de loks hebt ingevoerd met bv een naam.
In de lok adres mode kun je rijden door het adres in te geven van de lok die je wilt laten rijden, dus het adres dat een lok heeft en dat is hetzelfde adres als je ook bij de bibliotheek hebt ingegeven , nieuwe loks hebben altijd 3
Waarschijnlijk verder niks aan de hand en je kunt gewoon tussen de bibliotheek en de lok mode wisselen door, wisseling tussen rijden in de bibliotheekmodus en adresmodus, dit geschied door de shifttoets in te drukken gelijk met de lok/wisseltoets.

probeer maar eens, nog een opmerking, als je cv gaart programmeren zorg dan wel dat je maar 1 lok op de baan hebt staan anders gaan alle loks die op de baan staan ook mee of je moet een programeer spoor hebben maar daar heeft de witte z21 geen aansluiting voor, dus alleen de lok die je wilt programeren op de baan en de andere eraf

Gr Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie