Auteur Topic: Hallo  (gelezen 3150 keer)

Offline Bart51

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Hallo
« Gepost op: 2016-09-08, 15:40:16 »
Zojuist heb ik mij laten registreren op dit forum.
Al vele jaren heb ik diverse modelbanen gemaakt en weer afgebroken, altijd analoog.
Op dit moment ben ik weer aan het bouwen van een baan.
Daarbij maak ik gebruik van de Z21.
Om daarmee nog meer vertrouwd te raken en waarom ik welke toevoegingen van Rosoft of Dinamo of Digikeijs moet gebruiken is een voor mij een raadsel. Op dit moment is dat gelijk aan een oerwoud ergens in het Amazonegebied. Gelukkig heb ik ook nog een gebrek aan kennis over elektronica en aanverwante artikelen en begrijpend inlezen is een drama.
Ik hoop hier dus wat meer gerichte info te kunnen ontvangen en vragen te stellen over al die toestanden.

Met vriendelijke groet,
Bart

GerardWassink

  • Gast
Re: Hallo
« Reactie #1 Gepost op: 2016-09-08, 19:57:26 »
Dag Bart,

Allereerst welkom op het forum!

Van elektronica heb ik wel ietsje verstand, maar ook ik heb in het begin enorm geworsteld met alle verschillende aanbieders en alle verschillende producten die ook nog eens niet altijd goed onderling met elkaar praten

Mijn keus is geweest om alles bij één leverancier te willen betrekken. Omdat er niet heel veel leveranciers zijn die alle benodigde onderdelen leveren was dat wel even zoeken. Ik wilde ook niet in allerlei oude protocollen verzand raken zoals S88 en Xpressnet met hun beperkingen. Mijn zoektocht heeft me naar Digitrax geleid, een Amerikaanse leverancier van op Loconet (hun uitvinding) gebaseerde artikelen. Een zeer compleet assortiment waar ik nog geen manco's in heb kunnen ontdekken. En alles is heel eenvoudig op één netwerk (Loconet) aan te sluiten en praat op die manier met de centrale en via de centrale ook met de computer.

Ik lees dat je al een keus voor de Z21 hebt gemaakt. Die centrale ken ik wat minder goed, maar Piet kan je daar meer over vertellen.

Veel succes en vooral plezier gewenst!

Gerard Wassink