Ontwerp > Gebouwen

perronbouw

(1/16) > >>

denobis:
Ben inmiddels begonnen met de bouw van 6 perrons.
1 is er inmiddels zover dat hij de baan op kon zei het dat hij nog lang niet af is.
Perron is voorzien van trappenhuis en echt werkende lift (faller), deze gaan automatisch gestuurd worden door een arduino.
Inmiddels heb ik de rest van de materialen binnen gekregen en heb ik vandaag de 2e lift in elkaar gezet.
De perrons met lift komen op een modern station.
Het andere station word station maliebaan (het spoorweg museum) .
helaas is deze niet in bouwpakket aan te schaffen maar bij toeval kwam ik een complete tegen die als decoratie op een kerstshow had gestaan (was wat beschadig en een deel van de verlichting ontbrak maar dat is inmiddels hersteld , maar ja  voor 10 e was me dat wel waard).
Is weliswaar geen exact model maar vind het toch wel goed genoeg om hem op de baan te zetten.( te meer omdat ik een verzameling ns treinen bezit vanaf de blokkendoos tot irm en koploper toe).
Gr
Hans

Dirk Baas:
Hans,


Ziet er gaaf uit.De lift schakelt met eindschakelaars, waarop de Arduino reageert? Lijkt mij leuk om te programmeren.
Het Maliebaan station voor € 10. Niet te gek. Vul je 'm met André van Duijn? 😄
Ben benieuwd wat er volgt.

denobis:
Nou nee geen Andre van Duin, die is in het echte leven een chagrijnig persoon.
De voorliefde voor station maliebaan komt door 2 dingen:
1 ik verzamel elektrische treinen die in nl gereden hebben of nu nog rijden (h0),
2 we gaan regelmatig naar het spoorweg museum (er staan/liggen ook 2 items die mijn vrouw en ik aangeleverd hebben te weten een zeldzaam boek en een soort  commode met  daar op een vervoers bewijs van de H.S.M. van Haarlem naar Amsterdam 1908).
Ben inmiddels met het 2e perron begonnen ligt nu te drogen.
Lift 2 is inmiddels gebouwd en getest.
Nu nog het trappenhuis.
Hier na nog 4 perrons maar daar komen geen liften op.
Gr
Hans

denobis:
Inmiddels al wat verder gevorderd met perron 2.
ommuring trappenhuis gemaakt van rest materiaal staat nog los want moet nog afgewerkt worden.
De fallertjes lopen de trap al op.

Dirk Baas:
Hans,

Dat "trapgat" is mooi opgelost, want op een eerdere foto zag ik, dat je de wanden van "betonnen traptreden" had gemaakt. Het is wel tijdperk II/III (lijkt mij).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie