Digitaal > Decoders

MultiMaus schakelt wissels fout

(1/3) > >>

Mike Verheyden:
Hallo,
Ik heb reeds 8 wissels van het type Roco Geo Line met bedding succesvol gedigitaliseerd met 61195 (spoel) en 61196 (decoder) mbv MultiMaus (rode). Vanaf nr 9 toont het schermpje vd MM rechtdoor en staat de wissel op afslaan en omgekeerd. Ik het de CV 8 al op 8 gezet en opnieuw geprogrammeerd en steeds hetzelfde probleem. Wanneer is CV 34 wil veranderen met de MM, lukt dat niet.
Alle aansluitingen zijn correct (zie foto).
Bestaat er een andere mogelijkheid om dit te corrigeren ?
Alvast bedankt,
Mike

P.Heinst:
Mike,

Controleer nog eens of de decoder wel in de goede gaatjes zit van de wisselaandrijving (rode, zwarte, groene aansluiting) kan het niet goed zien maar het lijkt erop dat hij een gaatje verder naar het midden moet, nogmaals moeilijk te zien op de foto.

Gr Piet

Mike Verheyden:
Piet,
Bedankt voor de feedback. Ik heb alle connecties nog eens extra nagekeken en ze zitten allemaal netjes op hun plaats.
Ze blijven hardnekkig het omgekeerde doen van wat ze zouden moeten doen.
De polariteit is ok.Getest op mijn baan in het loc.depot.
Mvg,
Mike

Dirk Baas:
Goedemorgen Mike,


Vraagje: Heeft je MM misschien een te oude versie?
Dit kan invloed hebben op de F-toetsen.




Gr,


Dirk

P.Heinst:
Mike,

Een belangrijk punt bij het programmeren is het volgend onderste gedeelte van het programmeren en als je te vroeg stopt dan gaat het niet goed dus wacht gewoon totdat het wissel vanzelf stopt en uit de programeer mode gaat, dit gaat na maximaal 30 x heen en weer

PROGRAMMEREN VAN DE MOGELIJKE CVS:
U moet alle loks van de rails verwijderen, anders nemen zij de te programmeren CV waarde
aan.
De programmerenig van de CV waarde gaat alsnog zoals omschreven is het handboek van
de multMAUS en Lokmaus 2/3.
Om de wisseldecoder te programmeren moet U de wisseldecoder in de programmeer mode
zetten zoals omschreven in de handleiding.
Belangrijk is dat de decoder na iedere programmeergang zich nog in de programmeermode
bevindt en deze met de (cyclus) schakeling dat aangeeft. Laat de rest van de schakeltijd
gewoon verstrijken of programmeer de CV 80 op 0 om de programmeer mode voortijdig te
verlaten.

Gr Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie