Digitaal > Decoders

Decoder wil niet resetten

(1/3) > >>

IJMuller:
Ik zit hier met een probleempje.

Ik probeer een ESU LokPilot V4 om te programmeren voor een lok, maar zowel de multimaus als de LokProgrammer van ESU kunnen op de een of andere manier niet zo veel met deze decoder.

De LokProgrammer herkent de lok wel. Ik kan hem inladen en de decoder informatie uitlezen.


Het uitlezen en veranderen van CV's gaat dan weer niet.


Is de decoder dan toch overleden of zou er iets anders aan de hand kunen zijn?

Hopelijk heeft iemand het antwoord voor me.


trikers:
Misschien eerst resetten cv 8-8 en dan opnieuw proberen cv1 uitlezen en moet dan waarde 3 aangeven. Mvg Henk

P.Heinst:
Eerst een vraagje,
Gebruik je de decoder bij het testen in een ingebouwde toestand in een lok of test je deze voordat hij is ingebouwd.
Deze vraag omdat sommige decoders alleen maar reageren als er een belasting op bv de motor uitgang is aangesloten.
Als je deze vrij test dan kun je daarop een weerstand aansluiten, bv 100 ohm maar dat staat wel in de handleiding van de decoder
Gr. Piet

IJMuller:
CV8-8 doet zowel via de LokProgrammer als POM niks. Hoor de motor ook niet draaien dan (Meteen bevestiging dat deze wel in het model zit)

De Profi-Prüfstand van ESU is al onderweg om te kijken of ik er daar meer informatie uit kan krijgen.
Normaal gesproken wordt de decoder geplaatst in de lok en dan geprogrammeerd en heb daar ook nooit eerder problemen mee gehad. Ook met deze decoder niet.

Hellstech:
Hoi,

Staat de decoder niet op het 'kinderslot' ? CV15 en/of 16 moet geloof op 0 staan.

Groet,

Mike

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie