Auteur Topic: Rocomotion en Traincontroller  (gelezen 18416 keer)

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Rocomotion en Traincontroller
« Gepost op: 2008-12-10, 09:45:21 »
Wat is het verschil tussen Rocomotion en TrainController. Ze zijn toch door de zelfde firma gemaakt.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Rocomotion en Traincontroller
« Reactie #1 Gepost op: 2008-12-10, 19:58:23 »
Het verschil tusen Rocomotion en Traincontroller kun je niet zo zeggen, van Traincontroller bestaan 3 verschillende uitvoeringen.
Van de laatste versie 7 bestaan de uitvoeringen Gold, Zilver en Bronz.
Rocomotion kun je het best vergelijken met de uitvoering Bronz van Traincontroller.
Dit is een eenvoudige uitvoering die voldoende is voor een kleine en middel grote baan, hiermee kun je de baan volledig met de computer besturen, is in de meeste gevallen voldoende voor de gemiddelde modelspoorder.
Uiteraard heeft de uitvoering Gold meer extra,s

indien na verloop van jaren blijkt dat je iets meer wilt, dan kun je zonder problemen overstappen van Rocomotion naar Traincontroller.
Aan de baan zijn geen veranderingen nodig, Traincontroller kan alle instellingen zo overnemen.

Beide programma,s zijn ontwikkeld door Freiwald & Railroad & Co.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline eetwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Rocomotion en Traincontroller
« Reactie #2 Gepost op: 2008-12-10, 21:35:25 »
Ok dank je. Ik moet zeggen dat de gold-7-versie van TrainController er wel heel mooi uitziet. Kreeg bij de Rocomotion software toch wel kromme tenen. Dan heb ik het alleen over de layout. Over de werking kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Ga er morgen voor het eerst eens mee stoeien.

GerardWassink

  • Gast
Re:Rocomotion en Traincontroller
« Reactie #3 Gepost op: 2010-05-03, 17:58:04 »
Hallo,

Ik heb een tijdje met Koploper gewerkt op mijn testbaan, en heb nu na een korte evaluatie gekozen voor TrainController Gold 7. Het ziet er niet alleen mooi uit, het werkt ook gewoon goed. Ik zit te wachten op mijn USB stick met de licentie, zodat ik niet ieder kwartier behoef op te starten en ik eindelijk mijn loc snelheden kan ijken.

Mijn verwachting is dan dat ik volledig van de mogelijkheden gebruik kan gaan maken, door per blok te specificeren waar in het blok moet worden gestopt. Dat moet bijna tot op de centimeter kunen heb ik me laten vertellen. En dat met slechts één bezetmelder per blok!

Succes!

Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:Rocomotion en Traincontroller
« Reactie #4 Gepost op: 2010-06-07, 12:29:04 »
hallo Gerard Wassinck
Intussen zul je zeker uw sleutel reeds ontvangen hebben en zeker al heel wat uitgetest.Ik ben nog maar pas gestart met de demoversie van bronze die intussen al gestopt is enwaarbij ik op een simpele manier toch al
mijn loc kon doen rijden wisselsomzetten,zowel met spoelen als motor gestuurde,dat gebruikmakend van de loconet modules van Hans De Loof.Graag uw ervaringen van de eerste indrukken zowel positieve als negatieve.
Groeten
Dito

GerardWassink

  • Gast
Re:Rocomotion en Traincontroller
« Reactie #5 Gepost op: 2010-06-13, 22:25:39 »
Dag Dito,

Op mijn testbaan heb ik inmiddels naar tevredenheid mijn blokken ingericht met een bezetmelder per blok (ter lengte van het gehele blok). Dat werkt erg goed (in mijn Gold versie). Je kunt redelijk goed aangeven waar elke trein moet stoppen. Misschien dat in mijn station - waar de treinen echt precies op een plek moeten stoppen - toch met twee of drie bezetmelders ga werken. Gewoon omdat dat makkelijker in te stellen is.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met dit programma. Ik heb nog geen beperkingen bemerkt. Ik ka hiermee een mooie gevarieerde treinenloop maken.

Gerard