Auteur Topic: nachfolger  (gelezen 12119 keer)

Offline edwin66

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
nachfolger
« Gepost op: 2011-04-19, 20:41:42 »
hallo beste mensen omdat ik nog maar 6 maanden bezig ben met modeltreinen , heb ik een vraag
als ik 3 of meer ritten in nachfolger zet worden er maar 2 uitgevoerd daarna stopt hij
waarom pakt hij de tweede rit wel en de rest niet gr edwin


Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nachfolger
« Reactie #1 Gepost op: 2011-04-19, 21:37:36 »
Hallo Edwin,

Op deze vraag is zo moeilijk antwoordt te geven, normaal zou ik het beter kunnen beoordelen wat het probleem als je eventueel je banenplan ter beschikking zou stellen.
Banenplan zoals je die op je comp. hebt opgeslagen, dus met de ritten erin
Of je zou meer info moeten geven.
Dit banenplan kun ja als zip file bij extra opties en dan in de bijlage kunnen plaatsen.

Even een ander onderwerp, De berichten die wij de laatste paar dagen hebben uitgewisseld staan niet meer op het forum, er is iets misgegaan maar wat weet ik ook niet.
Dus de berichten over de 10787 zijn plotseling verdwenen, oorzaak nog niet bekent.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline edwin66

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
Re:nachfolger
« Reactie #2 Gepost op: 2011-04-19, 21:51:52 »
wat die topic betreft over de terumelder die heb ik per ongeluk verwijderd
maar ik denk dat het voor de meeste leden wel duidelijk is we zijn niet allemaal newbie
banenplan geen flauw idee hoe ik die moet maken

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:nachfolger
« Reactie #3 Gepost op: 2011-04-20, 13:12:34 »
Hallo edwin,

Het banenplan hoef je niet te maken, dat is het plan zoals dat in Rocomotion is gemaakt en wat je op het beeldscherm ziet.
Het banenplan wordt door Rocomotion opgeslagen onder een naam die je eraan hebt gegeven, een reserve sla je b.v. op door deze op te slaan onder "opslaan als" en heeft dan een andere naam.
Dit banenplan kun je dan eventueel wijzigen in een zip file en dan kun je deze als bijlage meezenden met het antwoordt.
Als je deze niet opslaat in een zip bestand dan kun je deze ook versturen met een gewone mail naar de persoon voor wie je deze bestemmen.

Nog even terug te komen op je eerste vraag:
3 of meer ritten in de nachfolger,
Wat wil je hiermeee, wil je deze na elkaar laten starten, dus eerst de startrit 1, als deze is gestopt dan rit 2 en als deze is gestopt dan rit 3
Of wil de dat rit 2 en rit 3 gelijk starten na het beƫindigen van startrit 1

Dit maakt nogal een verschil wat betreft de instellingen die je moet doen in Rocomotion.
Afhankelijkwat je wilt zou je eerst een even de instelling versuchen die waarschijnlijk op 0 staat kunnen wijzigen in bv 250, zie bijlage

Edwin, kun je eventueel meerdere vragen plaatsen in een topic (nieuw) die bedoeld is voor het onderwerp, deze topic is bedoeld voor vragen over het forun en jouw vraag hoort meer thuis in de hoofgroep Rocomotion, als het zou kunnen, graag.


Ik wacht op antwoordt.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-26, 12:09:25 door administrator »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline edwin66

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
Re:nachfolger
« Reactie #4 Gepost op: 2011-05-07, 12:07:49 »
meneer heinst ik weet nu hoe het moet
bedankt voor de informatie
gr edwin