Auteur Topic: Rocomotion versus Traincontroller Brons  (gelezen 11734 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Rocomotion versus Traincontroller Brons
« Gepost op: 2012-02-23, 08:37:56 »
Hallo Spoorders,

Een vraag/advies, Is het met Traincontroller Brons het programeren van blokken en treindetectie makkelijker dan in Rocomotion.
Wat is jullie advies om "Brons" aan te schaffen??

Met groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Rocomotion versus Traincontroller Brons
« Reactie #1 Gepost op: 2012-02-23, 13:47:58 »
Hallo Ad,

Je vraag of het met Traincontroller Bronz het programmeren en de detectie van de blokken eenvoudiger zou kunnen maken.
Bronz is eveneens als rocomotion een eenvoudige versie van Traincontroller, je kun met bronz wel ietsjes meer dan met rocomotion.
In theorie kun je de lengte van de remweg instellen en dat kun je met rocomotion niet, alleen dat gebeurt met een schuifje en niet met afstanden in cm en dat is bijn niet te doen en is maar zeer beperkt over welke afstand dat je dat kunt doen.
Ook het rijden met een melder per blok kan in theorie maar dat is ook niet te doen omdat je de lengete van de remweg niet goed kunt instellen.
Er is dan evenals bij rocomotion minimaal twee melders per blok nodig.

Ik zou bronz niet aanschaffen in de ruil voor rocomotion, beter is om dan eens te overdenken om niet over te gaan naar traincontroller zilver.
Dit heeft ook te maken van hoe groot maak je de baan, hoeveel melders (blokken) zijn op de baan in het plan aanwezig.
Zilver en eventueel Gold kunnen prima overweg met een melder per blok en dat heeft dan weer tot gevolg dat het aantal dat je nodig hebt bepalend is wanneer er een omslag punt is in de prijs, wanneer wordt het goedkoper omdat ik dan maar de helft van de melders nodig hebt en de prijs van het ander programma en extra melders (bv zilver) terug verdient.
Ook kunnen deze (zilver en Gold) veel meer als Bronz en dat heeft natuurlijk ook een bepaalde waarde.

Als je al gebruik maakt van Rocomotion dan heb je korting op de programma's van traincontroller.
Bronz kost dan €79.00 vanuit Nederland en direct naar Tailand 99.00 USD
Zilver              €264.00                                                    339.00 USD
Gold                €399.00                                                    519.00 USD

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Rocomotion versus Traincontroller Brons
« Reactie #2 Gepost op: 2012-02-23, 14:06:25 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je reactie, je zult wel denken spoortje spelen met 33 graden. Maar ik vermaak me prima.
Mijn baan is niet zo groot (ben pas weer begonnen) op het moment op een deur (70x180) welke ik op poten en wieltjes gemaakt heb dus kan ik er alle kanten mee op.
Ik heb op het moment 11 blokken verdeeld in ieder 2 secties.
Ik wil graag dat ik bijna op de cm mijn locomotief laat stoppen, dit ook vanwege het ruimte gebrek.
Misschien mag ik je mijn baanplan eens sturen zodat je een indicatie kan geven of Zilver niet te hoog gegrepen is voor deze baan.

Met groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Rocomotion versus Traincontroller Brons
« Reactie #3 Gepost op: 2012-02-26, 12:13:31 »
Hallo Ad,

Misschien mag ik je mijn baanplan eens sturen zodat je een indicatie kan geven of Zilver niet te hoog gegrepen is voor deze baan.

Ad, het bovenstaande heb ik een beetje te laat opgemerkt maar dat mag natuurlijk.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders