Auteur Topic: Koppelen van schedules  (gelezen 11454 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Koppelen van schedules
« Gepost op: 2012-02-28, 14:30:10 »
Hallo Rocomotioners,

De volgende vraag, ik heb in het overzicht van de trein dienst leider een aantal schedules staan, zeg bv rit1, rit3.
Kun je deze schedules nu ook koppelen zodat automatisch na schedule 1 schedule 3 start?
Met vriendelijke groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re:Koppelen van schedules
« Reactie #1 Gepost op: 2012-02-28, 18:53:12 »
Ik weet niet of alle versies dezelfde mogelijkheden hebben op dit gebied, maar in mijn versie kun je aan elk schedule een of meer "successors" (opvolgers) benoemen. Die worden dan gestart na afloop van het eerste schedule.

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Koppelen van schedules
« Reactie #2 Gepost op: 2012-02-28, 19:01:14 »
Hallo Ad,

Bij Rocomotion kun de bij de rit1 in Fahrdienstleiter (helaas heb ik alles in het Duits, woon kort aan de duitse grens vandaar dat het voor mij makkelijker is) een rit met de rechtermuisknop aanklikken, dan eigenschappen openen en dan naar Nachfolger gaan (daar staan dan alle ritten in die er zijn) en dan rit3 naar de rechterkant brengen door deze aan te klikken en op Hinzufugen drukken en dan op Ok.

Als nu rit1 wordt gestart en deze is afgelopen dan zal rit3 automatisch worden gestart.
Dit starten zal pas worden uitgevoerd als de stopmelder is geactiveerdt in het blok waar de eerste rit stopt, dus het is van belang dat rit1 zover door rijd dat dit ook gebeurt, stopt de trein te vroeg dan staat bij eigenschappen van de lok bij automaat betreib de min schuifje niet open, heb dit al eens eerder aangehaald dacht ik maar dit is wel belangrijk.

Gr Piet

« Laatst bewerkt op: 2012-02-29, 08:45:06 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Koppelen van schedules
« Reactie #3 Gepost op: 2012-03-01, 15:38:52 »
Heren,
Bedankt voor de hulp, stap voor stap leer ik nu Rocomotion.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt nu prima.
Ik begrijp dat rijden volgens een dienstregeling met een klok mogelijk is in "Zilver", dit is natuurlijk het mooiste.
Met vriendelijke groet, Ad de Groot.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.