Auteur Topic: In de Treinrit het begrip " Zug wechsel  (gelezen 11159 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
In de Treinrit het begrip " Zug wechsel
« Gepost op: 2012-03-05, 15:12:03 »
hi Medespoorders,

In het menu van de treinrit kun je "Nachfolger" aangeven, zo na rit1 ook rit2 uitvoeren.
Dan is het ook mogelijk om " Zugwechsel" aan te vinken.
Dit begrip begrijp ik niet de lok A komt aan na rit 1 en gaat nu beginnen met rit 2.
Dan is het toch niet mogelijk om op dat spoor de trein of lok te wisselen ???
Wat houdt de "Zugwechsel" in ??

Alvast bedankt voor de hulp, met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re:In de Treinrit het begrip " Zug wechsel
« Reactie #1 Gepost op: 2012-03-05, 15:27:55 »
Je kunt in plaats van 1 ook meerdere startblokken opgeven. Als je dan zugwechsel aanvinkt, zal het programma bij voorkeur, indien mogelijk, een andere trein laten starten dan degene die net is aangekomen.

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:In de Treinrit het begrip " Zug wechsel
« Reactie #2 Gepost op: 2012-03-06, 08:59:37 »
Sorry, maar het is mijn niet geheel duidelijk.
Ik koppel met "Nagfolger" na rit 1 bv rit 2 , rit twee heeft geen twee startblokken.
Heb je een voorbeeld zodat het mij duidelijk wordt?

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re:In de Treinrit het begrip " Zug wechsel
« Reactie #3 Gepost op: 2012-03-06, 19:23:30 »
Een voorbeeld zou kunnen zijn dat we een rangeerterrein hebben, met - laten we zeggen - 4 sporen. Twee daarvan (1 & 2) bedoeld van oost naar west, en twee (3 & 4) van west naar oost. Nu definiƫren we een treinrit (schedule) die in westelijke richting vanaf het rangeerterrein vertrekt met twee startblokken, blok 1 en blok 2. In dat schedule geef je aan hoe de trein verder moet rijden, en de rit eindigt met twee eindblokken, wederom blok 1 & 2.

Je maakt van dit schedule zijn eigen successor / nachfolger, en je zet het zugwechsel vinkje aan.

Plaats twee treinen op sporen 1 en 2 en start het schedule. Als het goed is zullen de treinen nu ombeurten de rit voor hen rekening nemen.

Zo duidelijk?

Succes!

Gerard