Auteur Topic: Capaciteit Roco Centrale 10832  (gelezen 12484 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Capaciteit Roco Centrale 10832
« Gepost op: 2013-02-15, 11:13:16 »
Wat bij mij opkwam, wat is eigenlijk de capaciteit van de Roco centrale 10832 ?
Je blijft er maar meer op aansluiten; decoders , loks, grotere baan, uitgebreide software met steeds meer controlle punten, etc.

Bij een Pc heb je op een gegeven moment meer memory of een snellere processor nodig, hoe is dat bij de Roco centrale kan die alle gegevens maar blijven verwerken ?

Fijn weekend,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Henk Koster

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 36
  • Waardering: 0
Re: Capaciteit Roco Centrale 10832
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-16, 21:40:37 »
Hallo Ad,

ik meen gelezen te hebben dat je zo'n 4 a. 5 locs goed kan laten rijden tegelijk en dat je daarna aan een  " Booster " moet gaan denken, ik loop hier ook al een tijdje over na te denken, hoeveel bezetmelders en wisseldecoders er op gaan.
Misschien kan iemand ons het vertellen, die met een grote baan rijdt.
Als ik alle rails meters tel kom ik in de buurt van zo'n 60 meter. ( weet niet of men dit groot kan noemen )
Er zitten 30 wissels en ca. 15 ontkoppelrailsen in ( nog niet geheel zeker, want Fleischmann is uitgekomen met een digitaal bedienbare Profi-kopp.)
en dan denk ik nog niet aan de seinen.

Groeten,

Henk Koster   ( ps. ik rij Ho Fleischmann )

 
Rocomotion, multimuis pro, GBM8 melders,Roco bezetmelders, Littfinski sein decoders,Lenz wisseldecoders, Fleischmann Ho rijder( 41 jaar )
Bouwer en rijder.