Programma's > TrainController Brons

Dwergsein en de DR4018

<< < (2/3) > >>

P.Heinst:
De 9999 gebruik je bij een DR4018 alleen maar om de cv van de decoder te programmeren en is bovendien dan ook een lok adres.

Snelle simpele start
Doormiddel van onderstaande stappen kunt u direct aan de slag met de decoder als 8 Kanaals wisseldecoder.
De module een adres geven
Om te beginnen heeft de DR4018 module een adres nodig om te kunnen communiceren met uw centrale. Stan-daard wordt de module geleverd op adres “1” en is de module ingesteld als wisseldecoder en in DCC formaat.
Stap 1 : Sluit zowel de POWER + SIGNAL tegelijk aan op de rails of rails (track) uitgang van uw centrale.
Stap 2 : Stel uw centrale in op het begin adres dat u de module wilt geven.
Stap 3 : Druk de programmeer schakelaar op de module in totdat de rode led blijft branden.
Stap 4 : Schakel nu op uw centrale het ingestelde adres.
Stap 5 : Als de module correct is aangesloten dooft de led nadat u het gewenste adres heeft geschakeld
Stap 6 : De eerste uitgang (OUT1) heeft nu het door u gekozen adres gekregen. Alle volgende OUT uit gangen worden standaard voorzien van 1 nummer hoger.
Voorbeeld: U programmeert de module op adres 56 waarbij OUT1 adres 56 heeft gekregen, OUT2 nummer 57 krijgt, OUT3 nummer 58 etc etc…..
Omdat de decoder multiprotocol is en DCC en Marklin Motorola ondersteund, zal het kiezen van een wisseladres ook het protocol selecteren. Tijdens het ontvangen van het wisselcommando zoals we in bovenstaande volgorde hebben gedaan kijkt de decoder welk protocol gebruikt wordt en slaat dit op in zijn geheugen.
BELANGRIJK! In DCC modus kunt u ieder willekeurig beginadres nummer kiezen waarbij de module automatisch de opvolgende uitgangen op 1 ophoogt.
Het Motorola protocol werkt met groepen van 8 nummers. U kunt hierbij geen tussenadres kiezen als
beginadres. Voorbeeld: adres 1 t/m 8 of 9 t/m 16 of 17 t/m 24 etc.

Gr Piet

GertMeering:
Zal eens kijken , die 9999 is een standaard iets blijkbaar en stond in de zelfde handleiding onder programmeren via POM.
Dat heb ik dus zo gedaan ... ik heb er ook helemaal geen verstand van , ik begin net en alles is nieuw.

Ik ga eens verder met klooien.

Bedankt !

P.Heinst:
Geert,

Helemaal geen probleem dat je er geen verstand van hebt, komt vanzelf zo zijn we allemaal begonnen,

Als je niets hebt veranderd aan de DR4018 dan staat deze gewoon bij 1 op adres een en anders gewoon doen wat er bij een simple start staat en deze adressen ook bij traincontroller ingeven.

Gr Piet

GertMeering:
Nou , heb voor de verandering de handleiding maar eens uitgeprint en goed gelezen en gekeken.
En het adres ingevoerd en hup , de sein werkt. 8)
https://youtu.be/iqPP99E12NY

GerardWassink:

--- Citaat van: GertMeering op 2016-12-11, 15:33:01 ---Nou , heb voor de verandering de handleiding maar eens uitgeprint en goed gelezen en gekeken.
En het adres ingevoerd en hup , de sein werkt. 8)

--- Einde van citaat ---

Je weet wat ze zeggen:

"Als niks anders meer helpt, kun je altijd nog de handleiding lezen!"  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie