Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3074 keer)

Offline Marcel Kirkels

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2014-12-17, 14:37:28 »
Hallo mede forumleden,

Ik zal mij even voorstellen: Mijn naam is Marcel Kirkels, 45 jaar oud. Ik heb heel vroeger een modelspoorbaan gehad en op 14 jarige leeftijd alles verkocht. Toen ik 16 was had ik er erg veel spijt van en ben toen weer opnieuw begonnen. Mijn huidige verzameling bestaat uit alleen maar ns materieel. Alles werd nog op de ouderwetse manier aangestuurd door trafo's en relais. Tijdens Eurospoor 2014 kwam ik op het idee om digitaal te gaan rijden. Ik heb een digitale startset gekocht van Roco met een multimaus. Inmiddels is heb ik mijn bestaande baan afgebroken en ga samen met mijn zoon opnieuw beginnen. Het is de bedoeling dat de loks die ik heb digitaal gaan worden. Een aantal heb ik al voorzien van een lokpilot decoder andere zijn dermate oud dat deze niet zo 123 van een decoder te voorzien zijn. Er zit namelijk geen decoderaansluiting in. Het digitaal maken van de wissels (rails bestaat uit roco geoline) wordt de volgende uitdaging. Als iemand tips heeft om deze digitaal te maken dan hou ik me aanbevolen want digitaal is echt wel anders dan met drukknoppen en relais ;D

Grt Marcel.

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2014-12-17, 15:23:55 »
Dag Marcel,

Welkom op dit forum! Veel lees- en leerplezier gewenst.

Zou je inhoudelijke vragen s.v.p. in het juiste forum gedeelte willen plaatsen, bijvoorbeeld in "Digitaal algemeen"?
Zo houden we het forum helder en transparant, ook voor nieuwe leden en gasten.

Gerard