Auteur Topic: Louis stelt zich voor  (gelezen 3663 keer)

Offline Louis

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Waardering: 0
Louis stelt zich voor
« Gepost op: 2015-01-19, 09:43:22 »
Mijn naam is Louis, ben 55 jaar en woon in Den Helder. Zo, dat is er uit en dan nu mijn modeltreinen.

Gedurende de afgelopen 35 jaar heb ik verschillende pogingen gedaan een modelbaan op te starten. Het is begonnen met Fleischmann HO, maar dat is nooit verder gekomen dan een tapijtbaan. Het heeft jarenlang in dozen gezeten, tot ik er achter kwam je er op Marktplaats nog aardig wat geld voor kunt krijgen. De opbrengst was voldoende voor een Minitrix-baan. Ik had een aardig plan en ik heb dit ook voor een flink deel uitgevoerd, maar toevalligerwijs zag ik op Marktplaats een z.g.a.n. startset van Roco, compleet met Multimaus etc. Ik heb deze eigenlijk voor de heb gekocht, gewoon om eens te kijken hoe een digitale baan werkt. Dat is zo goed bevallen dat ik mijn Minitrix baan van de hand heb gedaan en ik ben nu een baan aan het opbouwen met Roco Geoline. Wat ik daar niet aan begrijp is dat veel mensen het vreselijk lelijk vinden en daarnaast zeer kwetsbaar. Ik weet dat er mooiere oplossingen zijn, vooral als je zelf je bedding aanlegt. Maar bij mijn huidige plan heb ik besloten om realistisch te zijn en te kiezen voor een voor mij uitvoerbaar plan. Roco Geoline is een overzichtelijk systeem en ik vind het heel aanvaardbaar om te zien. Bovendien vind ik het erg degelijk en ik begrijp er niets van dat sommige mensen kans zien om het te vernielen.

Hoewel ik al 35 jaar bezig ben met treintjes zou je dus kunnen zeggen dat ik een echte beginner ben. Ik ben van plan heel veel te leren op dit forum.

Met vriendelijke groet,
Louis. 

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Louis stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 2015-01-19, 12:50:49 »
Welkom Louis op dit forum. De stelling dat geoline kwetsbaar is moet ik ook onderschrijven. Vooral als het wat ouder wordt, breekt het snel als je het stevig vastpakt. Je zit wel erg op het puntje van het land. Ik zit nog redelijke JK bij je in de buurt, vlakbij Hoorn
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: Louis stelt zich voor
« Reactie #2 Gepost op: 2015-01-19, 16:49:36 »
Dag Louis,

Welkom op dit forum, veel leesplezier gewenst!

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Louis stelt zich voor
« Reactie #3 Gepost op: 2015-01-19, 23:05:13 »
Hallo Louis,

Welkom en veel (leer)plezier hier op het forum. Wat betreft Geoline, het is puur smaak en de koers die je wilt varen. Het is een mooie rail, zeker het railsysteem is eenvoudig qua opzet en je kunt als je binnen het roco programma blijft alles op en top automatiseren. Maar de bedding van de rails is wel aan slijtage onderhevig. Maar goed, het is geen speelgoed dus ga je er met zorg mee om dan kan er weinig fout gaan. Voor de modelspoorders die super realisme nastreven is de Geoline een doorn in het oog, maar ook de Line (zonder bedding) vind deze categorie modelspoorders niet goed genoeg de werkelijkheid benaderen. Ga gewoon je eigen weg is mijn tip. Succes!

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor