Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 3709 keer)

Offline Peter69

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Voorstellen
« Gepost op: 2015-02-17, 21:33:59 »
Goedendag,

Ik ben Peter en woon in Capelle aan den Ijssel. Afgelopen week mijn treinen uit de doos gehaald en een kamer geconfisqueerd.
Begin rustig met een ruimte van 2 x 1 mtr, maar kan flink uitbreiden. Heb alleen nog geen idee wat voor baan ik ga maken. Zie tegenwoordig veel module bouw waar de trein heen en weer rijdt i.p.v. een traditionele ronde baan.
In ieder geval heb ik al een Mulitmaus Pro aangeschaft om te gaan spelen met digitaal rijden en hoop alle benodigde informatie hier te vinden voor mijn toekomstige baan.
Merk dat ik het erg lastig vind om een interessante baan te ontwerpen, maar ik hoop met veel onderzoek, dat ik met een inspirerend ontwerp op de proppen ga komen.

Met vriendelijke groet,

Peter


 
10830 multiZentrale met rosoft s88 traincontroller 8 gold

GerardWassink

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2015-02-17, 21:55:50 »
Hi Peter,

Welkom op dit forum!

Goed idee, om een 'point-to-point' baan te maken. We zien al veel te veel \ovaaltjes'.
'Point to point' geeft doorgaans veel meer rangeermogelijkheden.
Wat je in Amerikaans (mijn hobby) vaak ziet is een baan van 40-50cm diep, langs de wanden van de ruimte. Als een soort boekenplank op ongeveer 130cm hoogte van de vloer. De wand kan dan worden gebruikt om een achtergrond (back-drop) op te schilderen.
Wat ze ook vaak doen is industrie-gebouwen halveren en die tegen de achtergrond aan bouwen.

Succes en veel plezier,

Gerard

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2015-02-17, 22:32:52 »
Hallo Peter,
Welkom op dit forum en veel leesplezier
Ikzelf heb een baan in 2 lagen, dan kun je prima suggereren dat de trein ook daadwerkelijk weg gaat
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2015-02-18, 21:20:58 »
Hoi Peter,

Welkom en veel plezier hier op het forum. Er zijn veel baanontwerpen te vinden op het internet. Op diverse forums bijvoorbeeld. Maar gewoon in google bijv "baanplan modelspoor" (en zo herhalen in het engels en duits enz) intikken en via afbeelding op je scherm laten verschijnen; ontelbaar vele tekeningen verschijnen. Zit er altijd wel eentje tussen die je ideeën voedt!

Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor