Auteur Topic: Vreemde eend?  (gelezen 4400 keer)

Offline Erik63

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Vreemde eend?
« Gepost op: 2016-02-26, 16:15:24 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Erik, 52 jaar. Ook herintreder met veel Marklin materiaal, teveel om opnieuw te beginnen met bijvoorbeeld nieuwe (C of K) rails, dus mijn nog te bouwen baan wordt lekker nostalgisch maar wel met moderne technieken. Ik bezit (nog) geen Roco materieel en ben ook nog "drierailer" dus in dat opzicht ben ik wellicht een wat vreemde eend in de bijt  ;)

Ik sta dus nog aan het begin en ben de laatste 2 jaar voornamelijk bezig geweest materiaal te verzamelen om de door mij gewenste baan te gaan bouwen. In de tussentijd probeer ik mij zoveel mogelijk in te lezen over het digitaliseren en automatiseren van de modelbaan, tenslotte was de laatste keer dat ik bij mijn ouders een tapijtbaan had uitgelegd daar nog totaal geen sprake van.

Binnenkort wil ik starten met het leggen van een testbaantje om het één en ander onder de knie te krijgen. Ik had mij een beetje verdiept in onder andere Koploper en Itrain totdat ik de video's van Ruud Boer tegenkwam over Traincontroller. Dit ziet er zo goed uit en vergeleken met de andere pakketten een stuk begrijpelijker dat ik nu van plan ben deze software te gaan downloaden en hiermee eens te gaan stoeien.

Vanwege het feit dat hier behoorlijke kennis aanwezig is en ik vast nog wel tegen wat vragen aanloop heb ik besloten mij hier aan te melden, ik hoop hier terzijnertijd dan ook veel op te mogen steken!

Groet,

Erik.

GerardWassink

  • Gast
Re: Vreemde eend?
« Reactie #1 Gepost op: 2016-02-26, 18:00:23 »
Welkom Erik!

Veel plezier gewenst hier op het forum.
Maak je ook een 'draadje' aan in "Mijn Lay-out"?
We vinden het ook altijd leuk om bouwvorderingen (en tests) te zien!

Gerard

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Vreemde eend?
« Reactie #2 Gepost op: 2016-02-27, 17:38:39 »
Welkom hier.

En veel spoor plezier, en laat eens wat baan werk zien .
En vragen staat vrij ( domme vragen bestaan niet)

Groet Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline Erik63

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Re: Vreemde eend?
« Reactie #3 Gepost op: 2016-02-28, 13:15:43 »
Dank voor het welkom!

Het kan nog wel een tijdje duren voordat ik ga starten, ik heb nog niet alles kompleet en de kamer moet ergens dit jaar ook nog opgeknapt worden. Ik heb ook nog een andere hobby die nogal wat kost dus ik moet een beetje schipperen met hoeveel ik aan wat uitgeef, jullie niet onbekend denk ik  ;)


Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Vreemde eend?
« Reactie #4 Gepost op: 2016-03-13, 14:09:28 »
Hoi Erik,
Welkom en veel plezier hier. Beide invloeden zijn welbekend, bij mij althans ook. Afgezien van budget is de factor tijd ook fnuikend af en toe. Neem ik mezelf voor een week zo veel als mogelijk vrije uren in de hobby te steken, zul je zien dat er altijd wat tussen komt. Maar goed, het loopt niet weg natuurlijk!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Erik63

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Re: Vreemde eend?
« Reactie #5 Gepost op: 2016-03-15, 00:00:51 »
Hoi Martijn,

Dank voor je reactie. Inderdaad speelt tijd ook een grote rol, mede vanwege het "of-of" verhaal. Of je hebt tijd maar dan is er niet genoeg geld, of het geld is geen probleem maar dan kom je weer tijd tekort..... ::)

Maar het loopt niet weg inderdaad, we worden er alleen niet jonger op.... ;D  ;)