Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 3427 keer)

Offline jplvandenberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
even voorstellen
« Gepost op: 2016-03-06, 20:08:46 »
ik ben Jan vd Berg te Alkmaar. sinds mijn jeugd al bezig met modelspoor. eerst met Fleischmann H0 en vanaf begin jaren '90 ivm ruimte overgestapt op Fleischmann piccolo.
na jaren van opbouwen, weer afbreken ivm verhuizing, weer opbouwen enz.   uiteindelijk een bijna complete baan kunnen realiseren. nog wel analoog omdat ik nogal wat oude 2e hands materiaal had. sinds vorig jaar met vervroegd pensioen en nu wat tijd over om mij in digitaal te verdiepen. heb een Fleischmann startset besteld met z21 start en multimaus. zal medio dit jaar worden geleverd. ik kan mijn baan nu opbouwen in een grotere kamer ,een mooie gelegenheid om dat digitaal in te richten. (dus weer de huidige baan afgebroken).  tot dat ik de set binnenkrijg overal aan het kijken en snuffelen naar info mbt digitaal. wat mij verbaasd is dat er niet veel handleidingen in het nederlands zijn. moet mijn duitse (MULO) taal dus oppoetsen.     
Fleischmann piccolo, Roco

GerardWassink

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2016-03-06, 22:07:43 »
Dag Jan,

Welkom op dit forum. Veel leerplezier hier over digitale dingen.

Ken je ANW in Medemblik? Goeie zaak met dito service.

Gerard

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2016-03-07, 09:25:04 »
Welkom hier.

En veel spoor plezier, en laat eens wat baan werk zien .
En vragen staat vrij ( domme vragen bestaan niet)

Groet Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline jplvandenberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2016-04-24, 17:06:47 »
Hoi allemaal

heeft even geduurd voor antwoord, maar heb nogal veel gelezen over digitaal. Ook bij de vakhandel langs geweest, maar die kon me eigenlijk niet meer vertellen dan ik al op internet heb gevonden. even antwoord op de vraag of ik ANW ken, Ja dus. echter nog maar sinds kort. ik heb wel een Fleischmann beginset 931682 gereserveerd. daar zit een z21 (witte) centrale bij en multimaus. lijkt mij een goede start voor een beginnende digitalist, of heb ik het mis?
nu even mijn spoorbelevenis. mijn baan bestaat uit 2 gedeelten, 1 zgn nostalgie baan waar ik de oude stoomlocs (van voor het digitale tijdperk) laat rijden. die baan blijft analoog, hoef ik de oude locs ook niet om te bouwen. ze lopen alle nog prima, maar ik wilde toch al overstappen op de moderne spoorwegen. die gaan dan op mijn hoofdspoor rijden welke ik dus wel digitaal wil inrichten. de sporen liggen al, nog wel als analoog opgebouwd, maar wel al met stroomonderbrekingen zoals ik die in digitaal had gedacht.
mocht het nog anders moeten worden ingericht, geen probleem, ik kan nog overal bij. ook bij de schaduwstations.  voor het hoofdspoor heb ik al een aantal locs met nem651 stekkerinterface. daar kan dus makkelijk een decoder in. (hoop ik !!!).
eerst maar eens stoeien met de startset als die binnen is.
vr.gr.
Jan
     
Fleischmann piccolo, Roco

Offline jplvandenberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2016-04-24, 20:14:54 »
ps

heb in LAYOUT mijn sporenplan gestuurd.
Fleischmann piccolo, Roco

Offline Hamelinck

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
  • Een echte Rotterdammer is een SPARTAAN toch ?
    • Treinen Leo
Re: even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 2016-04-28, 17:34:16 »
Hallo Jan,

Mooi dat je nu aan digitaal toe bent.
Ik zelf ben herstarter in de hobby, maar dat is al wat jaren geleden.
Als je naar digitaal rijden gaat is het, volgens mij en ik spreek uit ervaring, misschien een idee om lid te worden van een modelspoorvereniging.
Heb ik zelf ook gedaan en die mensen hebben al veel ervaring met digitaal en de vervolg stappen, als je die tzt wilt gaan zetten.
Daarbij hebben ze geen commerciƫle belangen.
Als je geen vereniging weet, kijk dan op de NMF-site ( NMF.nl )

Succes met je hobby,

Vriendelijke groet

Leo
Ik ben al jaren lid van:
ModelSpoorGroep Drechtsteden
www.msgdrechtsteden.nl

Offline jplvandenberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 2016-04-29, 10:09:06 »
Hoi Leo

bedankt voor de tip. zal eens kijken wat er in de buurt van Alkmaar te vinden is.

vr.gr.
Jan
Fleischmann piccolo, Roco