Auteur Topic: Fleischmann trafo Roco digi centrale  (gelezen 10812 keer)

Offline Frank

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Fleischmann trafo Roco digi centrale
« Gepost op: 2010-05-30, 15:42:17 »
Hallo hobby vrienden,
Het volgende heb ik al eens eerder ter sprake gebracht, maar nooit een afdoende antwoord op gekregen.
Ik sluit een Roco digi centrale 10764 aan op een Roco trafo 40 VA sec 15 V. Dat gaat prima, alles werkt zoals het moet.
Nu sluit ik op diezelfde digi centrale een Fleischmann trafo aan 31 VA sec 15,5 V. Gemeten uitgang trafo 15,5V , input digi centrale 15,5 V, en nu komt het probleem, """Track out 0 Volt."""  Ra ra hoe kan dat.  Wie weet hier iets van of weet wat ik verkeerd doe.?
Ik hoor het graag van jullie.
Groeten Frank  

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Fleischmann trafo Roco digi centrale
« Reactie #1 Gepost op: 2010-05-30, 17:06:12 »
Hallo Frank,

Kun je mogelijk even aangeven welke trafo van fleischmann je bedoeld, kan de trafo met de gegevens die jij vermeld niet zo vinden.
Overigens lijk het mij dat het aansluiten geen probleem mag zijn, maar zoals jij meld dat er helemaal niets uitkomt (0 volt) weleens een aanduiding zou kunnen zijn dat er kortsluiting is en de kortsluitbeveiliging in werking gaat.
Heb je de trafo ook al geprobeert met bv een lampje erop aangsloten, denk maar eens aan een auto lamp van bv 12 volt 20 watt, en kijk dan eens of deze brand.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Willem

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re:Fleischmann trafo Roco digi centrale
« Reactie #2 Gepost op: 2010-06-11, 14:48:29 »
Hallo Frank,

In het vere verleden ook eens een dergelijk verschijnsel op een ander manier meegemaaktmeegemaakt.
Mogelijk dat er in de trafo een thermische beveiliging zit.
Deze thermische beveiling kan in de loop van jaren wat oxidatie hebben op de contacten.
Hierdoor neemt de overgangsweerstand toe en indien deze trafo dan belast wordt, duikt de spanning in elkaar.
Mogelijke oplossing is om het contact van de thermische beveiliging schoon te maken.

Het aansluiten van 15,5 volt op de 10764 booster heeft weinig gevolgen, behalve dat de digitale uitgangsspaning met ongeveer 0,75volt zal stijgen. De digitale uitgangsspanning is bij deze boosters niet gestabiliseerd.

Met spoorse groet,
Willem