Layout en Materieel > Mijn Materieel

Eindelijk is hij uitgeleverd de Roco 7710001

<< < (2/3) > >>

denobis:
De 1100  ers met en zonder botsneus rijden ook vrolijk hun rondjes naast de koploper de apekoppen de 1206 de vectron en de traxs.
Was gelukkig niet zo heel druk in Houten ondanks dat er ook een modelbouw beurs was.

Hansw:
Beste Hans,

Helaas gisteren  weer een off dag  stond al met pijn op en niet in staat naar de beurs te gaan . Pijn is op zich nog wel draagbaar maar ik heb momenten dat ik erg duizelig wordt .
Volgens mijn vrouw  zijn de pijnstillers de oorzaak die de bloedsomloop verstoren.
Maar goed ik las dat het gelukkig  niet druk was . Was je vrouw ook meegekomen naar de beurs
Ik las ook :    Ook nog een kraan sik gekocht
Is dat zo, n loc waar een kraan op gemonteerd is  .
Ik constateer de laatste tijd dat de oplaadbare batterijen ( Eneloop ) snel leeg zijn van de mouse
Nu wil ik die vervangen  , nu zie ik 1900 MHA en 2000 Mha   maakt dat nog wat uit de laatste ( 2000 ) zijn iets duurder
Mvg Hans   

P.Heinst:
HansW
Hoi HansW ik ben wel niet Hans maar wil wel even reageren op de oplaadbare batterijen,  de oorzaak dat die eerder leeg zijn ligt in het feit dat oplaadbare batterijen een lagere spanning hebben dan niet oplaadbare batterijen,  oplaadbare batterijen hebben ongeveer een spanning van 1,25 volt en niet oplaadbare batterijen hebben als ze nieuw zijn iets meer als 1,5 volt en je multimaus stopt ongeveer als de spanning ongeveer 1,1 volt is.
Je begint bij een lagere spanning en ben je dus ook eerder aan de ondergrens, de Mha maakt wel een beetje uit maar niet zo veel. Ik gebruik alleen maar normale batterijen en en die moet ik ook regelmatig vervangen.
Gr. Piet

denobis:
Klopt helemaal Piet.
Oplaadbare batterijen zijn eigenlijk niet zo geschikt voor de toepassing in een mm.
Het gekke is dat de batterijen van de lidl of ikea nog de allerbeste zijn en nog het goedkoopste ook.
@ Hansw gebruik gewone batterijen en neem gewoon een voorraadje in huis van die dingen.

P.Heinst:
Hans
Ik gebruik bijna altijd batterijen van lidl en zoals je aangeeft, die doen het prima

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie