Auteur Topic: nieuwe aanmelding  (gelezen 674 keer)

Offline walberg

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
nieuwe aanmelding
« Gepost op: 2024-01-09, 19:52:38 »
Mijn naam is Bob Walberg,  62 jaar,  heb jarenlang met modelsporen gewerkt, als klein kind Marklin,  later Marklin C en K,  toen N en de laatste 15 jaar na mijn verhuizing niets meer gedaan. Ik ga nu weer wat materiaal opsparen en heb besloten om toch maar 2 rail te gaan doen met Rocoline,  geoline werd mij op diverse locaties afgeraden.  Inmiddels een dcc ex centrale in elkaar geflanseld (daarom nu dus ook 2 rail want mfx wordt niet ondersteund), en wil je Marklin locs gaan ombouwen of kopen met DCC dan mag je een hele kluis meenemen.

Online denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 853
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: nieuwe aanmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2024-01-09, 21:07:36 »
Welkom Bop.
Geoline is na verloop van tijd nog al breekbaar.
Met rocoline met bedding heb ik goede ervaring.
Succes met je baan.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: nieuwe aanmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2024-01-09, 23:57:24 »
Welkom Bob in deze poel van jolijt.
Vele forumleden - of zijn het forumlisten?- hebben een Märklin achtergrond/basis.
Wie is er niet groot geworden met lok 89, artikelnummer 3000.
't Is net wat Hans schrijft, dat Geoline uit dampt, dus breekbaar wordt. Maar goed, Märklin M-rails gingen roesten en bij stevig vast schroeven kwamen de rails dichter bij elkaar, waardoor de spoorbreedte geen 16,5 mm was maar < 16,5 mm.
En hoe genoot je van de Ozon lucht als je weer na een tijdje ging rijden (de buren waren ook blij met gestoorde tv ontvangst  :D )
Da's nu verleden tijd: WE HEBBEN DIGITAAL! Hoe was het ook alweer, maar twee draden en gewoon rijden. Simpele ziel. ;D . Ach, het blijft toch leuk.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: nieuwe aanmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2024-01-10, 07:38:12 »
Welkom op het forum Bob en heel veel lees plezier.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.