Layout en Materieel > Foto's en films - overig

FREMO DutchDiv - OpSession

(1/2) > >>

GerardWassink:

Filmpje: Dagje rangeren met de mannen van de FREMO Dutch Division

GerardWassink:
Rob,

In de USA noemen ze dat een 'Caboose'. Daar zit de 'conductor' in, een soort treinbegeleider.
Die persoon zet ook de wissels terug als de trein van een yard terug de mainline op gaat.

Gerard

GerardWassink:

--- Citaat van: Rob Manenschijn op 2014-09-04, 11:02:39 ---Deze karretjes worden al zo'n 25 jaar niet meer gebruikt.

--- Einde van citaat ---

Dat klopt hoor, ze werden gebruikt to zo'n beetje de jaren '80, zoals je op de wiki pagina kunt lezen.

Op mijn baan heb ik er drie, die alleen met de kleine lokale goederentreinen meerijden die wagons moeten afleveren op handmatig bediende 'Yards'. Het geeft wat extra rangeeruitdaging om die dingen altijd weer aan het eind van de trein mee terug te nemen als je klaar bent met uitrangeren.

Gerard

Martijn W:
Leuke video Gerard, word ook mooi duidelijk zo hoe fraai je baan afgewerkt is!

GerardWassink:

--- Citaat van: Martijn Welten op 2014-09-18, 20:03:45 ---Leuke video Gerard, word ook mooi duidelijk zo hoe fraai je baan afgewerkt is!

--- Einde van citaat ---

Martijn, hoe graag ik die eer ook op me zou nemen, dit is niet mijn baan hoor...

Het is een baan die is samengesteld uit vele modulen van individuele leden.
Deze modulen voldoen aan de FREMO standaards waardoor ze aan elkaar passen.

Eens in de zoveel tijd komen we bij elkaar in een schuur, zetten een baan op en hebben een rij-weekend. Daar is het filmpje van...  :D

Gerard

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie