Forum DutchRoco > Nieuwe leden graag even voorstellen

Voorstel Luud

(1/1)

Luud:
Bij deze een voorstel van mij, hier gekomen dankzij tip van Denobis die mij attendeerde op dit forum.
Op 1 aug 21 gestopt bij Nsr in diverse functies, o.a. machinist, conducteur en teammanager, dus het ,,spoor" zit me in de genen. Zoals menigeen vanuit mijn jeugd een modeltrein (Lima/Fleischmann) en later voor onze zoon ook een modeltrein (Roco) gekocht bij Vleugels in Schin op Geul. Uiteindelijk zijn beide op zolder beland. Nu ik gestopt ben met werken kwam weer de kriebel om eea te voorschijn te halen, zeker toen mijn partner aanbood om het materieel waar ik zelf mee had gereden in miniatuur aan te schaffen. (43 jaar Ns betekend heel veel materieel). Ik ben toen begonnen met verzamelen en heb een zolder van 6,5 bij 3,5 meter ter beschikking, waar ik een baan kan maken. Begonnen met Roco rails met zachte bedding aan te schaffen, deze had ik al als beginset van mijn zoon, en begonnen. Eerst analoog, 4 trafo's met 4 treinen. Leuk, maar intussen kriebelde het digitale virus. Totaal geen kaas van gegeten, dus gaan lezen, lezen en lezen en een digitale startset van Roco gekocht. Daarna een Digikeys Dr5000 met bezetmelders en wisseldecoders van YaMoRC. Inmiddels ook de centrale om laten bouwen naar de 7001 en Rocrail geïnstalleerd op de laptop. En nu: bouwen, afbreken, verleggen, nadenken, uitproberen, storingen oplossen....vooral genieten van successen. Naast deze hobby hebben we nog een grote tuin met stukje bos (voor de houtkachel), rijdt ik af en toe met onze klassieke Saabjes (95 en 96 V4) en struinen we veel te voet en met de fiets de omgeving af. Kortom, hoe heb ik ooit tijd gehad om te werken.... ;). Nu me eens gaan verdiepen hier op het forum. Er zal voor een beginner veel kennis te halen zijn, en mocht ik iets willen weten, ik meld me.

Met Spoorse Groeten,  Luud.

denobis:
Welkom Luud.

Dirk Baas:
Net als Hans de Nobis, welkom Luud,


Je gaf het al aan, als je vragen hebt stel ze hier en er is altijd wel iemand die je de helpende hand biedt.
Als je 43 jaar met treinen, schaal 1:1, hebt gereden, is dit een heerlijke nieuwe wereld: niet meer de baan met al zijn signalen uit je hoofd leren. Je bouwt 'm zelf 😉.
Dus geniet!

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie