Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 3339 keer)

Offline Maarten

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Hallo allemaal
« Gepost op: 2013-03-28, 08:26:02 »
Even voor stellen, leuk bedacht maar begin er maar aan, het zelfde geld voor het bouwen van een baan. Mijn naam is Maarten en ben 59 kaar, Op dit moment werk ik in het buitenland (midden oosten) en ga daar een N baan bouwen naast mijn mijn HO baan in Nederland. Ik ben besmet met dit Virus sinds mijn geboorte, we woonde in een klein huis in Rotterdam zuid waar mijn vader creatief met de ruimte wist om te gaan zodat mijn broer en mij zelf onder de treinplaat sliepen. Juist als je jong bent fasineren zulk speelgoed je wel. overigens was dit niet het enige, langs de achterkant van ons huis reden op 25 meter de toen nog active stoom treinen met op zondag middag/avond de getrokken blokkendoos rijtuigen met militairen. Na verhuist te zijn hebben we nog en lange tijd een N baan gehad en toen iedereen het huis uit was bouwde mijn vader een LGB baan. Ik was zelf getrouwd en dan komt er niet zo vel meer van. als je eigen kinderen het huis uit zijn ga je weer starten en nu ligt de hele zolder vol met een inaanbouw zijnde HO baan digitaal, gebaseerd op NL materieel met grens overschijdend materieel uit de buur landen. 2 jaar gelden gestart aan een project in het buiteland voor een aantal jaren, mijn huis is redlijk groot en dan onstaat er ook wat plaats voor een klein N baantje (dacht ik :)) maar als snel komt er toch een metertje bij en nog een stukje. en ja de plaat is daar en nu de start van mijn N baan. Deze wil ik via PC aan gaan sturen met Koploper, in mijn HO test baantje werkte dat prima. Ik heb ook ROCOmotion maar vind dat best kostbaar om de software aan te schaffen terwijl Koploper gratis is.
Hoop dat middel deze Side weer veel te kunnen leren en adviezen te kunnen krijgen.
Groeten Maarten

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 2013-03-28, 15:40:43 »
Hallo Maarten
Welkom op dit forum, alleen voor koploper zul je hier weinig vinden
De meest werken hier met rocomotion of met traincontroller
In eerste instantie lijkt de aanschaf van software duur, maar als je eenmaal de mogelijkheden weet is het vaak minder duur doordat je andere dingen niet hoeft te kopen
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.