Auteur Topic: nieuw  (gelezen 2746 keer)

Offline Jeroen Dehaene

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
nieuw
« Gepost op: 2017-01-19, 02:23:29 »
even voorstellen, bijna naar de vijftig (nog twee jaar respijt), professioneel palliatief verpleegkundige, in Ronse (belgie) voor de wieler fanaten in het hart van de Vlaamse Ardennen. Dank zij mijn vader heb ik van jong af de virus mee gekregen modelspoor, zelf na jaren van onthouding blijf het aanwezig.
Om de twee jaar is er in Mechelen een mooie modelspoor beurs, met een minidiorama wedstrijd. Het is juist deze wedstrijd die me triggert om ook eens aan deel te nemen. Het plan is heel eenvoudig een simpele bocht. De schaal in N. de kennis ivm landschap bouw geen probleem, maar wat rijden betreft, dat is een iets anders.
uiteindelijk heb ik besloten om toch digitaal te gaan rijden. De reden is heel eenvoudig: traag rijden zonder schokjes.
Ik heb een z21 Fleischmann-Roco aan geschaft met wifi router. de code heb ik ingesteld maar met mijn I Phone geen connectie. Ik weet niet welke fouten ik maak.
groeten Jeroen

GerardWassink

  • Gast
Re: nieuw
« Reactie #1 Gepost op: 2017-01-19, 07:27:17 »
Hi Jeroen,

Van harte welkom op dit forum. Veel leesplezier gewenst!

Wij houden van foto's en verslagen, maak je een topic in "Mijn layout"?

Daar kun ja dan ook je vragen stellen, er is redelijk wat kennis aanwezig hier.

Gerard


Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: nieuw
« Reactie #2 Gepost op: 2017-01-19, 09:35:56 »
Jeroem,

Welkom op het forum,

Op de onderstaande link vind je een filmpje van hoe je de code moet invoeren.

https://www.youtube.com/watch?v=-xMkjUR7Iyc

Let ook goed op hoe je de verbinding maakt met de z21 en de router, kijk naar de juiste aansluitingen en ook tijdens het wisselen bij het invullen van de code dat je de goede ingangen neemt, dit is ook een fout die veel gemaakt wordt.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders