Auteur Topic: hallo allemaal  (gelezen 2687 keer)

Offline Hervé

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
hallo allemaal
« Gepost op: 2017-01-30, 10:35:53 »
even voorstellen,
ik ben hervé, en woonachtig te merendree, das een dorpje zo'n 10 km ten westen van gent in oost vlaanderen
ik ben melkveehouder van beroep
vroeger, zo rond de jaren 70 had ik een spoorbaan met 7 lima locs en 3 roco locs, en dat reed allemaal rond (analoog dus).  het bloksysteem dat ik had was eigenlijk heel simpel: itt relais op gelijkstroom en reedcontacten tussen de sporen en magneten in de boggies van de laatste wagon. Dat werkte eigenlijk niet echt goed omdat de stroomtoevoer niet constant was (allee, de toevoer wel, maar de afname niet) => als alle treinen aan het rijden waren ging het in een slakkegangetje, en als er treinen stilstonden dan vlogen de andere als een raket voorbij. uiteindelijk is in 93 gans de zaak in de dozen terecht gekomen, want de ruimte werd ingenomen als leefruimte (soms trouwt ne mens ne keer). De sporen allemaal in de doos (roco flexibele rails), en het rollend materiaal in de vitrine kast, zodat ik er regelmatig kon naar kijken (die treinmicrobe is nooit weggegaan  :P ) Nu krijg ik wa meer tijd en onlangs mijn zolder gaan isoleren met 1 bedoeling: jaja: die treinbaan moet terug komen.  En zover zit ik nu:heb reeds een intellibox, en al een digitale loc aangekocht, en heel veel uren op het internet besteed om veel te leren over dat digitaal gedoe; en hoe meer ik op het internet zit, hoe meer het kriebelt...

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 2017-01-30, 16:20:53 »
Hallo Hervé,
Heb met een glimlach je introductie zitten lezen. Ten eerste omdat het verhaal van veel herintreders hetzelfde patroon heeft. Maar vooral hoe mooi je dat snelheidsverschil op je vroegere baan beschrijft. Tegenwoordig maken we ons druk over remstapjes etc daar waar we vroeger met a-realistische snelheden gewoon tevreden waren :-) Veel plezier hier op het forum, gewoon vragen als je wat wilt weten, er 'lopen' hier een aantal zeer deskundige heren rond die altijd wel raad weten!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: hallo allemaal
« Reactie #2 Gepost op: 2017-01-31, 20:20:52 »
Dag Hervé,

Van harte welkom op dit forum!

Gerard