Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3439 keer)

Offline Wim

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: -1
Even voorstellen
« Gepost op: 2015-03-17, 19:23:29 »
Geachte lezer,

Sinds vandaag ben ik lid van het Dutch Roco Forum. Mijn naam is Wim, ik ben 52 jaar oud en ben woonachtig in de mooie Achterhoek.

Sinds 2 jaar ben ik bezig met de bouw van een H0 baan naar Duits voorbeeld (tijdperk III / IV), te weten station Wuppertal. Het idee ontstond toen ik een uitgave uit de Miba Reeks "Modellbahnpraxis" van de hand van Rolf Knipper had ingezien. In de loop der jaren heb ik een aardige collectie rollend materieel verzameld en het zou toch mooi zijn als dat allemaal nog een keer zou kunnen gaan rijden in een passende entourage. Mijn interesse gaat vooral uit naar landschapsbouw. Ook treinsamenstellingen bestudeer ik graag.

Inmiddels ben ik zo ver dat alle sporen liggen (ik heb een meer dan fulltime baan dus tijd is vaak een spelbreker) en nu ben ik bezig met het installeren van de wisselaandrijvingen. Als railmateriaal gebruik ik Rocoline zonder bedding. Onlangs heb ik een Ecos II gekocht omdat ik toch ook wel graag digitaal zou willen gaan rijden. Omdat een vriend van mij veel ervaring heeft met Koploper, heb ik in eerste instantie voor dat programma gekozen. Mijn ervaring tot nu toe is echter dat die programma niet heel erg gebruiksvriendelijk is. Omdat ik van een kennis hoorde dat Traincontroller veel gebruiksvriendelijker is, heb ik onlangs TC Bronze aangeschaft. Het stickje ligt echter nog ongebruikt in de kast en het programma heeft voor mij dus nog heel veel geheimen. Gelukkig inmiddels wel een Nederlandse handleiding gevonden op het forum.

Graag zou ik op het forum ervaringen delen met name op het gebied van de automatisering.

Met vriendelijke groet,
Wim

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2015-03-19, 16:45:30 »

Welkom op dit forum. Veel plezier met deze hobby.

Groet Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2015-03-19, 19:08:14 »
Hi Wim,

Welkom op dit forum. Veel plezier hier!

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2015-03-19, 19:44:36 »
HAllo Wim,
Welkom! Leuk thema -Wuppertal Hbf- in een heerlijk tijdperk! En voor hulp bij automatisering zit je hier op het juiste forum, nogal wat mensen met technische know how aanwezig, heb er zelf al veel aan gehad. Veel plezier.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor